افزایش تدابیر امنیتی در شهر اسلام آباد

شهر اسلام آباد پایتخت پاکستان در پی اعلام برخی از گروههای مذهبی این کشور مبنی بر برگزاری راهپیمایی بار دیگر این شهر امنیتی شد.

هم اکنون تدابیر امنیتی در اطراف 'منطقه قرمز ' اسلام آباد تشدید شده و تمامی مسیرهای منتهی به این منطقه با کانتینرهای بزرگ مسدود شده است.

همچنین تعداد زیادی از نیروهای پلیس و نیروهای موسوم به 'رنجرز ' در اطراف منطقه قرمز اسلام آباد مستقر شده اند.

منابع رسانه ای دلیل تشدید تدابیر امنیتی در اطراف منطقه قرمز اسلام آباد را تظاهرات برخی از گروههای مذهبی که از لاهور به سوی اسلام آباد در حرکت هستند ، اعلام کردند.

گروههای مذهبی به حذف سوگندنامه ختم نبوت پیامبر گرامی اسلام از فرم ثبت نام نمایندگان و نامزدهای مجلس ملی پاکستان معترض هستند.

گفته می شود معترضان در حال حاضر به منطقه چهلم رسیده اند و قرار است تا امشب یا در نهایت صبح پنجشنبه وارد اسلام آباد شوند.

در اصلاح قانون انتخابات پاکستان سوگندنامه ختم نبوت پیامبر گرامی اسلام از این قانون حذف شد که با اعتراض احزاب سیاسی این قانون دوباره با ارسال لایحه دولت اصلاح شد.

معترضان خواستار معرفی و برخورد قانونی با عاملان این اقدام هستند.

وزیر کشور پاکستان نیز عصر دیروز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در اسلام آباد اعلام کرد: دولت پاکستان این اشتباه را عمدی انجام نداده بود و سوگند نامه ختم نبوت پیامبر گرامی اسلام ، با ایجاد اصلاحاتی در قانون اساسی، بار دیگر به فرم نامزدهای انتخاباتی اضافه شد.

احسن اقبال از گروههای مذهبی پاکستان خواست از برپایی تظاهرات ها و اعتراضات جلوگیری کنند.

وی مدعی شد: متاسفانه برخی از گروههای مذهبی برای رسیدن به اهداف سیاسی خود، بی دلیل خواهان برپایی تظاهرات ها و راهپیمایی ها در کشور هستند.