فعالسازی دائمی ۲ گذرگاه مرزی عربستان و عراق

 «عبدالعزیز الشمری» کاردار سفارت عربستان سعودی در بغداد اعلام کرد که دو گذرگاه مرزی «عرعر» و «جمیمة» واقع در مرز عراق و عربستان، طی دو یا سه ماه آینده فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.

وی در گفت‌وگو با روزنامه «الریاض» عربستان گفت: گذرگاه «عرعر» از طرف عربستان تقریبا آماده فعالیت است اما از طرف عراق، هنوز نیازمند برخی تجهیزات است و انتظار می‌رود که طی دو تا سه ماه آینده، هر دو گذرگاه عرعر و جمیمه برای بهره‌برداری آماده شوند.

این گذرگاه در 24 مرداد گذشته پس از 27 سال، با حضور طرف‌های عراقی و سعودی بازگشایی شد اما قرار است به طور رسمی و مستمر این گذرگاه به روی مسافران و کاروان‌های تجاری دو کشور باز باشد.

الشمری تاکید کرد که گذرگاه زمینی جمیمة که در نزدیکی استانهای جنوبی عراق قرار دارد، فعالیت‌ها ادامه دارد. از جمله توافق‌های مهم صورت گرفته در نشست شورای هماهنگی عربستان و عراق، حمل و نقل هوایی، توسعه بنادر و مناطق مرزی بود.

توسعه مشارکت میان بخش‌های خصوصی دو کشور نیز تاکنون بازتاب‌های مثبت زیادی داشته و در توسعه روابط دوجانبه نقش زیادی خواهد داشت.

کاردار سفارت عربستان در بغداد در ادامه به مشارکت 60 شرکت سعودی در نمایشگاه بین‌المللی بغداد اشاره کرد و گفت که این مسئله، از اقتصاد ملی حمایت خواهد کرد و حجم تبادل تجاری میان دو کشور برادر را تقویت خواهد کرد.