توضیحات فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره شایعات اخیر

فرماندهی عملیات مشترک گفت: در تاریخ 5 ژوئن 2016 در اوج عملیات آزادسازی فلوجه که نیروهای الحشد، پیروزی های بزرگی را رقم می زدند برخی رسانه ها به نقل از برخی سیاستمداران از کشف گور دسته جمعی با بیش از 400 جسد نیروها خبر دادند که بدون درنگ فرمانده کل نیروهای مسلح، دستور تشکیل گروهی میدانی متخصصی برای اعزام به محل مورد نظر صادر کرد.

فرماندهی عملیات مشترک افزود: درتاریخ 7 ژوئن 2016 این گروه متشکل از متخصصان گورهای دسته جمعی، پزشکی قانونی و فرماندهی عملیات مشترک به همراه خبرنگاران و فرمانده تیپ چهاردهم برای بررسی منطقه اعزام شدند.

فرماندهی عملیات مشترک افزود: گروه میدانی،همه مکان ها و مناطق را با راهنمائی شماری از نیروهای الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی القاطع بررسی کردند و توانستند فقط یک جسد 25 ساله که دو سال پیش فوت شده بود را پیدا کنند.

وی افزود: این شایعات دروغین زمانی که نیروهای ما مشغول درگیری های سختی با تروریست هایی بودند که بر مناطق زیادی از خاک عراق تسلط داشتند ، رواج یافت که با رواج این شائعات در صدد تضعیف اراده نیروهای ما و تضعیف روحیه نیروهای امنیتی بودند که خیانت بزرگی به شمار می رود و بر اساس قانون عاملان آن مجازات خواهند شد .

از این رو ما نیز با همه رواج دهندگان شایعات به منظور تضعیف روحیه نیروهای قهرمان و شهروندان،اقدامات قانونی اتخاذ خواهیم کرد و ازهمه نیز می خواهیم با دقت و امانت داری درباره وضعیت امنیتی سخن بگویند.