تسلط نیروهای کُرد بر میادین نفتی دیرالزور/ نقشه

نیروهای جبهه مقاومت مستقر در جنوب استان دیرالزور از روز گذشته عملیات جدیدی را علیه عناصر تروریستی داعش در حومه شرقی ایستگاه نفتی پمپاژ دوم آغاز کردند و موفق شدند در این محور پیشروی کنند.

این عملیات با هدف تامین امنیت ایستگاه نفتی پمپاژ دوم شروع شده چرا که در روزهای گذشته تروریست های داعش از این محور ضد حملات سنگینی را علیه نیروهای جبهه مقاومت ترتیب دادند.

نزدیک شدن به شهر راهبردی البوکمال و تکمیل محاصره تروریست های داعش در جنوب و غرب استان دیرالزور هدف دیگر نیروهای جبهه مقاومت در این عملیات است؛ جنگنده های روسی هم در این عملیات با تمام قدرت مواضع تروریست های داعش را هدف قرار می دهند.

نیروهای جبهه مقاومت پس از درگیری های سنگین و نفس گیر تاکنون توانسته اند حدود ۲۰ کیلومتر در عمق حومه شرقی ایستگاه نفتی پمپاژ دوم پیشروی کنند و  منطقه « شماس» را به کنترل خود درآورند.

در جریان درگیری ها تاکنون ۲۵ تن از تروریست های داعش به هلاکت رسیده اند و دهها تن دیگر هم زخمی شده اند؛ در حال حاضر فاصله نیروهای جبهه مقاومت با شهر البوکمال به ۵۲ کیلومتر کاهش پیدا کرده است.

به گزارش مشرق، نیروهای جبهه مقاومت خود را برای پاکسازی مناطق مهمی از جمله « البعاجات و وادی الصواب» در شرق ایستگاه نفتی پمپاژ دوم آماده می کنند.

 از شرق استان دیرالزور هم خبر می رسد، نیروهای کرد، میادین نفتی « العمر، جرینوف و غواری» را به طور کامل تصرف کردند اما میدان های نفتی « سیجان، ازرق، قهار۱، قهار۲، التنک، غلبان، یونس، شعیطات» همچنان در اشغال گروه تروریستی داعش است.