سوخت‌های فسیلی و تجاوز جنسی با هم مرتبط هستند

 ریک پری وزیر انرژی آمریکا روز پنجشنبه در سخنانی تاکید کرد: گسترش استفاده از سوخت‌های فسیلی می‌تواند مانعی برای آزار و تجاوز جنسی باشد.

وی در ادامه درباره سفر اخیرش به آفریقا صحبت کرد و گفت: با دختر جوانی گفت‌وگو کردم و او به من گفت که برق برایش اهمیت زیادی دارد چرا که دیگر نیازی به نور و روشنایی آتش برای مطالعه ندارد.

بلافاصله پس از آن ریک پری افزود:، ولی از نقطه نظر تجاوز جنسی نیز همین طور است. زمانی که چراغ‌ها روشن باشد، زمانی که شما نور برای روشن کردن داشته باشید. از نقطه نظر اینکه چگونه بر زندگی شما تاثیر می‌گذارد، سوخت‌های فسیلی نقشی را در این زمینه ایفا می‌کند. تصور من این است که سوخت فسیلی نقش مثبتی بازی می‌کند.

وزارت انرژی آمریکا بعدا سعی کرده است تا منظور ریک پری از این اظهارات را به طور شفاف روشن کند. وزارت انرژی آمریکا اعلام کرده است که منظور ریک پری این است که برق می‌تواند موجب بهبود شرایط زندگی مردم آفریقا شود.

شایلین هاینز سخنگوی وزارت انرژی آمریکا تاکید کرد: وزیر انرژی به این نکته مهم اشاره کرده است که در حالی که بسیاری از آمریکایی‌ها به برق دسترسی دارند، مردمی در سایر کشور‌ها هستند که با فقدان دسترسی به برق روبرو هستند.

وی افزود: زمانی که پری در آفریقا برای شرکت در یک کنفرانس انرژی طی هفته گذشته بوده، یک نفر به او گفته است که نور و روشنایی چگونه می‌تواند یک بازدارنده در برابر تجاوز جنسی و ارتقای امنیت در مناطق دورافتاده باشد. یک رهبر دیگر آفریقایی به وی گفته است که زنان چگونه مجبور هستند هر روز به بازار بروند تا شیر خریداری کنند چرا که یخچالی برای نگهداری از شیر وجود ندارد.