ارسال تسلیحات نظامی آمریکایی برای معارضان سوری

 یک مقام ارشد نیروهای دموکراتیک سوریه موسوم به "اس دی اف" در مصاحبه با اسپوتنیک ترکیه تاکید کرد: آمریکا به ارسال تسلیحات به نیروهای دموکراتیک سوریه ادامه می دهد و اخیرا 120 دستگاه کامیون پر از سلاح های سنگین و خودروهای زرهی را برای عملیات دیرالزور ارسال کرده است.

این مقام نیروهای دموکراتیک سوریه که نامش فاش نشده در ادامه گفت: آمریکا خودروهای زرهی هامر و تسلیحات سنگین برای عملیات دیرالزور در اختیار ما قرار داده است، از جمله موشک، موشک های هدایت شونده مادون قرمز، اسلحه های خودکار ، تفنگ های کلاشینکوف و سایر مهمات.

وی اظهار داشت: این تسلیحات و مهمات و خودروهای زرهی از طریق شمال عراق و پست بازرسی سملکا به منطقه روجاوا منتقل شده است، جایی که کردهای سوریه در آنجا زندگی می کنند. این کامیون ها سپس به شمال دیرالزور منتقل شده است. تعداد این کامیون ها 120 دستگاه است، هرچند ما خواستار تعداد کامیون بیشتری شده بودیم.

این مقام آگاه گفت: ما در حال پیشروی هستیم و نیروهای ما برای انجام عملیات جنگی به خودروهای زرهی بیشتری نیاز دارند. تعداد زیادی از نیروهای ما به خاطر گلوله باران تروریست های داعش کشته شدند، چرا که حفاظت زرهی در اختیار نداشتیم. تروریست های داعش از تک تیراندازها و پرتاب کننده مین استفاده می کنند. اگر نیروهای دموکراتیک سوریه خودروهای زرهی کافی و تسلیحات سنگین داشتند، تعداد تلفات ما تا حد زیادی کاهش پیدا می کرد. با این حال، افسران آمریکایی در منطقه حضور دارند و تحولات میدانی را ارزیابی می کنند و قول داده اند تا نیازهای نیروهای دموکراتیک سوریه را تامین کنند.