افزایش بودجه نظامی آمریکا برای مقابله با کره شمالی

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر آسیایی خود، حین عزیمت از ژاپن به کره جنوبی طی اظهاراتی از احتمال افزایش بودجه نظامی سال ۲۰۱۸ آمریکا برای مقابله با آنچه «تهدید‌های کره شمالی» نامیده می‌شود، خبر داد.

او در وصف قدرت دفاعی آمریکا مدعی شد: ما بهترین تجهیزات نظامی آمریکا را داریم. موشکی که از یمن به سوی عربستان شلیک گردید به درستی توسط ما ردیابی و شناسایی شد. توان نظامی ما بسیار خوب است و هیچ کسی نمی‌تواند آنچه ما می‌سازیم را بسازد. ولی می‌توانیم آن را به همه کشور‌های جهان بفروشیم.

به نظر می‌رسد بودجه اضافی مورد نظر ترامپ برای مقابله با آنچه تهدیدات کره شمالی نامیده می‌شود نزدیک به ۶ میلیارد دلار (۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار) برآورد شود. بر این اساس، بیش از ۴ میلیارد دلار برای سامانه‌های دفاع موشکی جدید و سیستم‌های شناسایی در شبه جزیره کره صرف خواهد شد. ۷۰۰ میلیون دلار هزینه تعمیر دو کشتی جنگی نیروی دریایی آمریکا که چندی پیش طی سانحه‌ای آسیب دیدند، می‌شود و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار مخارج تامین بودجه اضافی ۳۵۰۰ سرباز آمریکایی در افغانستان خواهد بود.

آمریکا به تازگی سامانه دفاع هوایی تاد را در کره جنوبی مستقر کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در کنفرانس خبری مشترک با مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، در سئول مدعی شد: با کره جنوبی برای مقابله با تهدید هسته‌ای کره شمالی تلاش می‌کنیم. تهدید هسته‌ای کره شمالی تهدیدی برای کل جهان است که پاسخی جهانی می‌طلبد.

وی همچنین از آمادگی آمریکا برای تامین تجهیزات نظامی برای کره جنوبی خبر داد و از چین و روسیه خواست تا کره شمالی را وادار به متوقف کردن برنامه‌های هسته‌ای‌اش کنند.