پوتین: هیچ ارتباطی با انتخابات آمریکا نداشتیم

 «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اظهارات خود گفت: توافق با ترامپ درباره سوریه، اهمیت زیادی دارد.

رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به توافق او و همتای آمریکایی درباره بیانیه مربوط به سوریه، این توافق را مهم خواند.

وی در مورد شایعات مطرح شده در خصوص دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز گفت: تیم ترامپ هیچ ارتباطی با روسیه نداشته است.

پوتین همچنین از اقدامات آمریکا علیه رسانه های روسی انتقاد کرده و این اقدامات را «حمله به آزادی بیان» توصیف کرده و عنوان داشت که روسیه پاسخ این اقدامات را خواهد داد.

به گزارش مهر بخشی از جلسه سخنرانی پوتین به پرسش و پاسخ خبرنگاران رسانه های مختلف با رئیس جمهور روسیه اختصاص داشت.

پوتین در پاسخ به سوالی در این خصوص که چرا با رئیس جمهور آمریکا دیدار جداگانه نداشته گفت: عدم برقراری ملاقات جداگانه با ترامپ نشانه بحرانی بودن روابط مسکو- واشنگتن است.

پوتین در بخش دیگری از سخنانش، به موضوع تنش‌ها در شبه جزیره کره و مواضع مسکو درباره کره شمالی اشاره کرد.

رئیس‌جمهور روسیه مواضع مسکو را مشابه با مواضع چین در قبال کره شمالی خواند و تاکید کرد که «ما» کره شمالی را به عنوان یک کشور دارنده سلاح‌ اتمی به رسمیت نمی‌شناسیم.

یادآور می شود صبح امروز رسانه ها از توافق رهبران روسیه و آمریکا در مورد سوریه خبر داده بودند.

در همین رابطه سخنگوی کرملین اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه بر صدور بیانیه ای مشترک در خصوص سوریه به توافق رسیده اند.

دو طرف در جریان برگزاری اجلاس همکاری های آسیا- پاسیفیک در ویتنام در حالی که قدم می زدند، گفتگو کردند.

پیشتر قرار بود دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین برای بررسی تحولات بین المللی در حاشیه نشست همکاری های آسیا- پاسیفیک دیدار کنند اما کاخ سفید گزارش داده بود که به دلیل فشردگی برنامه های ترامپ این دیدار صورت نخواهد گرفت.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که این توافق در حاشیه  اجلاس «اپک» (اجلاس همکاری های اقتصادی آسیا- پاسیفیک) در ویتنام صورت گرفته است.

پسکوف در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت که سندی از سوی کارشناسان آمریکایی و روسی آماده شده است که مورد تأیید سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و رکس تیلرسون همتای آمریکایی اش قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده است که ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ راهکار نظامی برای برقراری صلح و ثبات در سوریه را رد می‌کنند و خواستار شرکت طرفین درگیر در مذاکرات صلح ژنو هستند.