آغاز شمارش معکوس شکست جنگ عربستان علیه یمن

 پایگاه خبری-تحلیلی «النجم الثاقب» یمن در گزارشی با عنوان «آغاز شمارش معکوس شکست تجاوز سعودی به یمن» آورد: همه نشانه‌ها و شواهد در زمینه‌های مختلف نظامی، سیاسی و اقتصادی حاکی از نزدیکی زیاد شکست نهایی تهاجم سعودی-آمریکایی به یمن است.

این وبگاه یمنی با بیان اینکه پیروزی مردم یمن به یک واقعیت اجتناب‌ناپذیر تبدیل شده است، افزود: با توجه به تغییرات سریعی که هر روزه در وضعیت جنگ پدید آمده و ناکامی‌های پیاپی ائتلاف سعودی و مزدورانش در سطوح داخلی و خارجی، پیروزی نهایی نزدیک است.

النجم الثاقب آورده است: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی روزهای اخیر تحرکات بزرگی در جبهه‌های مختلف داشته و به پیروزی‌های میدانی بزرگ و پرشتابی دست یافتند همزمان نیروهای دشمن سعودی نیز متحمل شکست‌های بزرگ و تلفات سنگینی شدند که از جمله آن سقوط هواپیماهای نظامی، اصابت موشک‌های بالستیک یمنی‌ها به عمق خاک عربستان، ناکام ماندن تلاش عناصر سعودی برای پیشروی به داخل خاک یمن، انهدام خودروزهای زرهی و کشته شدن صدها نفر از سربازان، افسران و مزدوران در جبهه‌های مختلف بخصوص در لحج و تعز است.

این وبگاه خبری از برجسته‌ترین شاخص‌های آغاز شمارش معکوس برای شکست نهایی دشمن سعودی را تحرکات میدانی روزهای اخیر ارتش و کمیته‌های مردمی و همچنین رهبری سیاسی یمن خواند و گفت: فارغ التحصیلی چندین نوبت دانشجویان دانشکده‌های نظامی در مناطق مختلف یمن و در حوزه نیروی زمینی، دریایی و نیروهای ویژه و ارتقای سامانه‌های دفاع موشکی یمنی‌ها که تازه‌ترین مدل رونمایی شده از آن سامانه موشکی مندب 1 است، از جمله دستاوردهای ملت یمن محسوب می‌شود.

النجم الثاقب آورده است: تحرکات نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی در میدان نبرد در جبهه‌های مختلف اعم از نهم، تعز، لحج و جبهه‌های مرزی نجران، جیزان و عسیر مژده پیروزی داده است و نبرد برای رسیدن به پیروزی نهایی آغاز شده است.

در این یادداشت آمده است: در سطح اوضاع داخلی کشورهای متجاوز علیه یمن و بخصوص عربستان بر هیچ کسی پوشیده نیست که حکومت سعودی دست به تسویه داخلی و بازداشت شمار زیادی از شاهزاده‌های داخل خاندان حاکم زده است که مقرن بن عبدالعزیز، محمد بن نایف، متعب بن عبدالله و ولید بن طلال و شماری زیادی از دیگر شاهزاده‌ها را شامل شده است.

این وبگاه خبری افزود: محمد بن سلمان بن عبدالعزیز به بهانه مبارزه با فساد در حال حذف رقبای خویش است تا خاندان پادشاهی را از مخالفان پاکسازی کرده و رسیدن خود به تاج و تخت قدرت را حتمی کند اما این امر موجب تولد جریان معارض قوی در آینده عربستان خواهد شد به گونه‌ای که همین شاهزادگانی که به انزوا کشیده شدند رهبری آن را عهده دار می‌شوند و این امر عربستان را غرق در مشکلات داخلی خواهد کرد.

به هر حال امروز دشمن سعودی به تمام معنای کلمه شکست مفتضحانه‌ای را در رسیدن به اهداف خود متحمل شده که همه ابعاد نظامی، روانی، مادی و انسانی را شامل می‌شود اما در مقابل ملت مقاوم یمن امروز در وضعیت پویایی و جهاد در عرصه‌های مختلف به سر می‌برد و راه زیادی تا رسیدن به پیروزی و وادار کردن دشمن سعودی به توقف تجاوز خود ندارد.