شیخ تروریست در لبنان دستگیر شد

 بر اساس بیانیه ارتش، ابوطاقیه سحرگاه روز چهارشنبه در شهرک عرسال بوسیله نیروهای ارتش بازداشت شده و برای انجام تحقیقات در اختیار نهادهای مربوطه قرار گرفته است.

گروه‌های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره ماه آوریل سال ۲۰۱۴ با حمله به شهرک عرسال و اشغال آن تعدادی از نظامیان لبنانی را ربودند و با خود به بلندی‌های این شهرک منتقل کردند.

گروه تروریستی تکفیری داعش همه نظامیان ربوده شده را اعدام کرد. جبهه النصره نیز تعدادی از نظامیان را اعدام و تعدادی را هم در چارچوب معامله با دولت لبنان و با میانجیگری دولت قطر آزاد کرد.

مناطق تحت سیطره گروه جبهه النصره و داعش پس از سه سال اشغال، در عملیات چند ماه پیش مقاومت اسلامی حزب الله با همکاری ارتش لبنان و سوریه آزاد شد.

طبق تحقیقات صورت گرفته، سیطره گروه‌های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره بر شهر عرسال و ربودن نظامیان لبنانی با کمک برخی از اهالی عرسال به ویژه شیخ وهابی مصطفی الحجیری معروف به ابوطاقیه صورت گرفته است.

ابوطاقیه در جریان آزادسازی مناطق شرق لبنان با ارتش لبنان همکاری داشت و سعی کرد با میانجیگری نزد «ابومالک التلی» سرکرده جبهه النصره در ارتفاعات عرسال، آن‌ها را به آزاد کردن نظامیان ربوده شده لبنانی قانع سازد.

پس از بی نتیجه ماندن وساطت‌ها و دخالت ارتش و مقاومت برای پاکسازی منطقه، ابوطاقیه ناگهان از انظار مخفی شد.

نهادهای امنیتی لبنان از همان زمان نام ابوطاقیه را در لیست افراد تحت تعقیب قرار دادند.

چند ماه پیش نیز «عباده الحجیری» فرزند شیح مصطفی الحجیری در عرسال بوسیله ارتش دستگیر شد.