حماس: موساد در پشت پرده ترور «محمد الزواوی» است

حماس امروز پنجشنبه کنفرانسی مطبوعاتی در بیروت برای اعلام نتایج تحقیقات مربوط به ترور مهندس «محمد الزواوی»  از اعضای گردان‌های «القسام» در تونس، ترتیب داد. 

بر اساس گزارش شبکه المیادین»، حماس اعلام کرد تحقیقات از همان لحظه اول در این باره آغاز شد و موساد در پشت پرده این ترور قرار دارد. 

محمد الزواری که از اعضای گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس بوده است، در 15 دسامبر 2016 در مقابل منزلش در شهر «طفاقس» تونس ترور شد.

پس از ترور محمد الزواری، مقامات تونس تنها به گفتن این موضوع اکتفا کردند که یک روزنامه‌نگار و دو نفر دیگر بازداشت شده‌اند که در پوشش تولید فیلم مستند با موساد همکاری می‌کرده‌اند.

الجزیره در آن زمان در گزارشی اعلام کرد: یک کشتی روسی چند روز قبل از ترور الزواری وارد شهر طفاقس شده و یکی از افراد سوار بر این کشتی در یکی از قهوه‌خانه‌های نزدیک محل اقامات الزواری پرسه میزده و ناگهان ناپدید شده است؛ یکی از افرادی که در این قهوه‌خانه کار میکرده شهادت داده که این فرد در ترور شهید الزواری نقش داشته اما پس از مدتی اعتراف خود را پس گرفت؛ 14 روسی در کشتی لنگر انداخته در شهر طفاقس حضور داشته‌اند.

«رضوان» برادر شهید الزواری به وبگاه «الرساله» فلسطین گفت بر اساس اطلاعات، 14 روسی که در سوم دسامبر 2016 به طفاقس رسیده‌اند شهید را دنبال می‌کرده‌اند.

شهید الزواری زندگی جهادی خود را در حالی آغاز کرد که از همان ابتدا مجبور به فرار از کشورش شد، وی در سال 1991 به لیبی و سودان رفت و در سال 2006 در سوریه ماند و قبل از آن درباره نحوه ساخت پهپاد در عراق آموزش دیده بود و اولین پهپاد خود را آنجا ساخته بود.

وی سه بار به غزه آمده بود و به همراه تیمش در این منطقه، به آموزش تیمی متخصص برای ساخت پهپاد مشغول شد و خودش بر این روند ساخت نظارت داشت و در آن زمان نام «مراد» را بر این پهپادها گذاشته بود، نامی که در روز فرار از تونس از آن استفاده کرده بود.