وزارت کشور مصر از کشته شدن ۱۱ مظنون به ارتباط با گروه‌های تروریستی خبر داد

وزارت کشور مصر روز سه‌شنبه اعلام کرد نیرو‌های امنیتی این کشور در یک حمله به محل اختفای شبه‌نظامیانی که به تروریست‌ها در سینای شمالی کمک‌رسانی می‌کردند، ۱۱ «مظنون تروریست» را از پای درآوردند.

وزارت کشور مصر اعلام کرد نیرو‌های پلیس همچنان در حال شناسایی افراد کشته شده در این عملیات هستند. در بیانیه وزارت کشور مصر آمده است هنگامی که نیرو‌های امنیتی این کشور به محل استقرار آن‌ها نزدیک شدند، این عناصر تروریستی اقدام به تیراندازی کردند.

در حمله تروریستی روز جمعه به مسجدی در روستای روضه در مصر، دستکم ۳۰۵ نفر جان خود را از دست دادند.

این حمله، خونین‌ترین حمله تروریستی در تاریخ مصر به شمار می‌آید. گفته می‌شود گروه تروریستی داعش این حمله را انجام داده است.

عملیات حمله به محل اختفای عناصر تروریستی بخشی از برنامه امنیتی در استان اسماعیلیه و در مناطق نزدیک به کانال سوئز است که شبه جزیره سینا را از دیگر نقاط این کشور جدا می‌کند.

در بیانیه وزارت کشور مصر همچنین آمده است نیرو‌های پلیس در حال جستجو برای یافتن «سرکردگان گروه‌های تروریستی در سینای شمالی هستند که قصد دارند علیه بنا‌های مهم مانند کلیسا‌ها به عملیات تروریستی دست بزنند.»

در این بیانیه همچنین آمده است نیرو‌های امنیتی موفق شده‌اند «گروهی از این عناصر و محل اختفای آن‌ها را شناسایی کنند.» گفته می‌شود این عناصر از این محل‌ها برای اختفا، آموزش نظامی و انبار کردن محموله‌ها پیش از قاچاق و ارسال آن‌ها برای گروه‌های تروریستی در سینای شمالی استفاده می‌کرده‌اند.

وزارت کشور مصر اعلام کرد نیرو‌های پلیس ۶ مظنون به ارتباط با گروه‌های تروریستی و ۳ نفر دیگر را که گفته می‌شود برای تروریست‌ها تجهیزات مخابراتی قاچاق کرده‌اند، بازداشت کرده‌اند.

گزارش‌ها حاکی است در این عملیات تسلیحات، مهمات و دستگاه‌های مخابراتی کشف و ضبط شده است.