قدردانی خواهرحریری از مواضع سیدحسن نصرالله

بهیه الحریری نماینده مجلس لبنان و خواهر رفیق الحریری نخست وزیر پیشین این کشور از مواضع سید حسن نصر الله در حمایت از برادرزاده اش در جریان بازداشت وی در عربستان قدردانی کرد. 

یک مسؤول برجسته در یکی از گروه‌های وابسته به سازمان آزادیبخش فلسطین که با بهیه حریری دیدار کرده بود، عنوان داشت: بهیه حریری در این نشست گفت: از لحظه نخست اعلام استعفای الحریری، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان با این مساله مخالفت کرد و از سوی دیگر تاکید کرد که حریری به حزب الله لبنان ابلاغ کرده است، به وظایف خود در دولت ادامه می‌دهد و نمی‌خواهد استعفا کند و برای اجرای اقدامات مهمی در زمینه‌های برق، نفت، گاز و دیگر زمینه‌ها گام‌های مهمی برمی‌دارد. 

بهیه حریری تاکید کرد مواضع سید حسن نصرالله به ویژه در زمان بازگشت سعد الحریری از عربستان برخاسته از مبانی وفاداری انسانی و اخلاقی و مسؤولیت‌های ملی بزرگی است که سید حسن نصرالله تمام آنها را داراست. مواضع نصرالله و میشل عون رییس جمهوری لبنان و همچنین نبیه بری رییس مجلس این کشور در حمایت از حریری بوده و این مواضع باعث تسریع روند بازگشت وی به لبنان و ناکام گذاشتن نقشه‌ ها برای برکناری‌اش شد. 

بهیه حریری توقع داشت که نصرالله و دیگر گروه‌ها با مساله استعفای برادرراده اش براساس قانون اساسی برخورد کنند یعنی بسیار سریع این استعفا را بپذیرند و رایزنی‌های پارلمانی را برای مطرح کردن شخص دیگری به غیر از او انجام دهند اما تدبیر نصرالله و دیگر رهبران لبنان توطئه عربستان در این خصوص را ناکام گذاشت و این استعفای اجباری تنها بر روی کاغذ باقی ماند. این حمایت نصرالله از حریری باعث همگرایی میان حزب الله و جریان المستقبل شد به طوری که جلساتی میان نمایندگان دو طرف برای هماهنگی مواضع با هدف بازگرداندن حریری برگزار شد. 

وی گفت: پس از بازگشت سعد حریری نیز نشست‌های پی در پی میان نمایندگان دو طرف در خصوص سناریوی بازگشت حریری و انصراف از استعفایش و بیانیه سیاسی که قرار است کابینه لبنان بعد از نشستش به ریاست میشل عون طی هفته آتی صادر شود، برگزار شد. 

گزارش‌های رسانه‌ای بیانگر این است که حریری در این روزها نمی‌تواند از فشار عربستان خود را رها کند و مجبور است همچنان تماس‌های خود را با رهبران عربستان داشته باشد. 

حزب الله همچنان از بازگشت الحریری به پست نخست وزیری و از سرگیری فعالیت‌هایش حمایت می‌کند.