ایران رکن اصلی و قوی و فعال در محور مقاومت است

تقابل دو محور حق و باطل طی سال های اخیر در سوریه و عراق در زمینه مبارزه با تروریست های داعش نمود پیدا کرد؛ جایی که از یک طرف محور مقاومت با رهبری ایران و از سوی دیگر محور شرارت با حضور صهیونیسم و آمریکا و مزدوران منطقه ای آن در صدد سلطه بر غرب آسیا از طریق تحکیم و تثبیت داعش در منطقه بودند اما با مجاهدت های شبانه روزی نیروهای مقاومت این توطئه خنثی شد و حاکمیت نظامی داعش بر سوریه و عراق به پایان رسید.

منال الشیخ امین در رابطه با نقشه های آتی حامیان تروریسم برای تضعیف کشورهای اسلامی پس از شکست داعش در سوریه و عراق اظهار داشت: شکست گروه موسوم به داعش در واقع شکست و فروپاشی عظیم پروژه صهیونیستی-آمریکایی است؛ هدف این پروژه تجزیه منطقه به گروه های متعصب و درگیر با هم بود. از سوی دیگر شکست داعش، پیروزی محور حق و مقاومت و سیلی محکم و قوی به محور شرارت یعنی محور صهیونیسم و آمریکا است.

وی در همین راستا ادامه داد: طبیعتا محور شرارت برای فشار بر محور مقاومت به دنبال راه های جدیدی خواهد گشت و اکنون نیز مسأله مربوط به نظامیان «قسد»(نیروهای دموکراتیک سوریه) در همین راستا می گنجد. محور مقاومت بر اساس بدترین شرایط و احتمالات اقدام می کند و در صدد بیرون راندن تروریست ها از تمام اراضی سوریه است. همزمان نیز در زمینه گفتگوهای سیاسی و مصالحه ملی گام برمی دارد.

عضو پارلمان سوریه در ادامه درباره نقش ایران در زمینه مبارزه با تروریسم نیز تاکید کرد: ایران رکن اصلی و قوی و فعال در محور مقاومت است و این موضوع با حضور سردار مقاوم قاسم سلیمانی در البوکمال خود را نشان داد؛ زیرا سردار سلیمانی خودشان این نبردهای را در البوکمال فرماندهی می کردند و این اقدام پیام آشکاری را به طرف دیگر ارسال می کرد مبنی بر اینکه مراقب باشید، ما اینجاییم و سوریه تنها نیست.

 

وی در همین زمینه اضافه کرد: این پیام سردار سلیمانی به مخاطبانش رسید و موجب دستپاچگی در موضع آمریکایی ها و مزدوران آن شد. رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه ای نیز درباره مکر و حیله دشمنان پس از پایان داعش در عراق و سوریه هشدار دادند و فرمودند که جهان اسلام می تواند در برابر کفر و استکبار بایستد و اسرائیل غده ای سرطانی است.

منال الشیخ امین همچنین به مقدمات نابودی اسرائیل و وحدت مسلمانان اشاره کرد و افزود: معتقدم که امکان تشکیل الحشد الاسلامی برای آزادسازی قدس و ریشه کن کردن اسرائیل وجود دارد اما این موضوع به زمان نیاز دارد و باید از مرحله مقابله با توطئه ها و دفاع از خویشتن و بازسازی مناطق به مرحله حمله تغییر وضعیت دهیم. زیرا بهترین دفاع همان حمله است.

وی در خصوص مرحله بعدی پس از پایان حاکمیت داعش و خطرات احتمالی برای منطقه گفت: از زمان صدور اعلامیه شوم بالفور تاکنون، حامیان تروریسم از ایجاد فتنه ها و طراحی توطئه ها دست برنداشته و اقداماتشان را متوقف نکرده اند. آنها از روزنه های موجود در جوامع اسلامی برای ورود به آن استفاده می کنند و مقابله با این موضوع نیازمند تحکیم جبهه داخلی و تجدیدنظر در واقعیات و سد کردن روزنه ها است.

نماینده پارلمان سوریه در پایان درباره چشم انداز آینده سوریه و حل بحران این کشور از طریق سیاسی نیز بیان داشت: دولت سوریه به ریاست بشار اسد از قبل و در حال حاضر، تنها دغدغه اش پایان دادن به ریختن خون سوری ها از طریق اجابت سریع و مستقیم تمام درخواست ها برای دستیابی به راهکارهای سیاسی بحران سوریه بوده است و در این راه نیز با برادران ایرانی و روس همکاری کرده است و اخیرا نیز از بیانیه صادر شده در اجلاس سران ایران و روسیه و ترکیه در سوچی استقبال کرد.