آمریکایی‌‌‌ها روی استیضاح ترامپ شرط می‌بندند
بعد از اقرار مایکل فلن، مشاور امنیت ملی سابق دونالد ترامپ به ارتباط با روسیه بنگاه‌های شرط‌‌بندی گزارش دادند که شانس تبدیل شدن ترامپ به سومین رئیس‌جمهوری که در تاریخ امریکا استیضاح می‌شود، افزایش یافته است. در مقابل، ترامپ ضمن لفاظی تلاش کرد دستگاه قضایی امریکا را متهم به بی‌عدالتی کند و دوباره ماجرای ایمیل‌های کلینتون را پیش بکشد. 
 
لائومی توتن، سخنگوی بنگاه شرط‌بندی «‌بتفیر‌» به ایندیپندنت گفت: اکنون شانس4 به 6 معادل 59 درصد برای این موضوع مطرح شده که نشان می‌دهد شرط‌بندان هرچه بیشتر مطمئن می‌شوند ترامپ به هیچ وجه نخواهد توانست با توئیت کردن از این احتمال خود را نجات دهد. همچنین جوئی لی، یکی از مسئولان بنگاه شرط‌بندی «‌پدی پاور‌» گفت: اکنون در پدی‌پاور شانس 4 به 7 معادل 63 درصد برای استیضاح ترامپ مطرح است.  این در حالی است که تا قبل از این خبر جنجالی این شانس معادل 47 درصد بود.  همچنین شرط‌بند‌‌‌ها در خصوص سال استیضاح ترامپ عمدتاً سال 2018 را مدنظر دارند و شانس 50/50 را برای استیضاح ترامپ در این سال مطرح کرده‌اند. 
 
فلن که کمتر از یک ماه مشاور امنیت ملی ترامپ بود و پس از آن به دلیل افشای ارتباطش با چند فرد روسی در دوره انتقال قدرت از دولت سابق به دولت ترامپ، اخراج شد، هفته‌هاست که در جریان پرونده «دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا» تحت بازجویی قرار دارد.  رابرت مولر، بازپرس ویژه این پرونده، فلن را به بیان مطالب خلاف واقع به اداره فدرال تحقیقات (اف‌بی‌آی) متهم کرده است. گفته می‌شود که او دست‌کم چهار موضوع را به دروغ به اف‌بی‌آی گفته است که هریک از این موارد می‌تواند برای او تا پنج سال زندان به همراه داشته باشد.  سرانجام اوایل روز جمعه فلن به خاطر دروغ گفتن به اف‌بی‌آی در خصوص مذاکراتش با کیسلیاک در دسامبر سال گذشته میلادی در دادگاه گناهکار شناخته شد. 
   
واکنش‌های توئیتری ترامپ
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در واکنش به بمب خبری اعترافات فلن با چندین توئیت سعی کرد فضا را به دست بگیرد. وی در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: ژنرال فلن (مشاور سابق امنیت ملی امریکا) به اف‌بی‌ای دروغ می‌گوید و زندگی‌اش ویران می‌شود درحالی که هیلاری کلینتون متقلب در بازجویی‌های اف‌بی‌ای بدون هیچ سوگند و هیچ ضبط صدایی بار‌‌‌‌ها دروغ می‌گوید و هیچ اتفاقی برایش نمی‌افتد؛ نظامی متقلبانه روی کار است یا فقط یک استاندارد دوگانه اعمال می‌شود؟
 
ترامپ همچنین توئیت کرد: «من مجبور شدم ژنرال فلن را اخراج کنم، چون به معاون رئیس‌جمهور و اف‌بی‌آی دروغ گفته بود. او برای این دروغ‌‌‌‌ها به پذیرش جرم [در ازای تخفیف مجازات] اقدام کرده است. این شرم‌آور است، چراکه اقدامات او در دوره انتقالی قانونی بود. چیزی برای مخفی کردن وجود ندارد.» رئیس‌جمهور امریکا در پیام دیگری آورد: بسیاری از مردم در کشور ما می‌پرسند که وزارت دادگستری درباره این حقیقت که هیلاری متقلب پس از دریافت احضاریه از کنگره امریکا، 33 هزار ایمیل را پاک کرد و به طور کامل از بین برد، چه کرد؟ عدالتی در کار نیست.  ترامپ در پیام دیگری از اقدام ‌ای‌بی‌سی‌نیوز در تعلیق برایان راس خبرنگار‌ ای‌بی‌سی‌نیوز تقدیر کرد و نوشت: به ‌‌ای‌بی‌سی‌نیوز به سبب تعلیق برایان راس به خاطر گزارش نادرست و عاری از صداقتش درباره روسیه تبریک می‌گویم.   اشاره ترامپ به خبر روز ‌‌‌‌شنبه این شبکه بود که به نقل از منبعی موثق مدعی شده بود  فلن در قبال دریافت تخفیف در مجازات قبول کرده است که به جرم خود اعتراف کند و در همین اثنا اقرار کرده است که به دستور مستقیم خود ترامپ با روس‌‌‌‌ها ارتباط گرفته است. شبکه‌های خبری دیگر اعلام کرده بودند که جارد کوشنر، داماد ترامپ بوده است که به وی دستور ارتباط‌گیری با روس‌‌‌ها را داده است. روز شنبه  رسانه‌های امریکایی گزارش داده بودند که فلن پذیرفته در قبال عفو یا کاهش محکومیتش، با بازپرس همکاری کند و اطلاعات مهمی را در اختیار وی قرار دهد. بر اساس برخی گزارش‌ها، او به مولر گفته است که به دستور «یکی از اعضای ارشد‌» ستاد ترامپ، با سفیر روسیه در واشنگتن ارتباط برقرار کرده است. 
   
واکنش روسیه 
 
کنستانتین کاساچف، رئیس کمیته امور بین‌الملل روسیه در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: مایکل فلن، مشاور سابق امنیت ملی امریکا به چه چیزی اقرار کرده است؟ تنها این حقیقت را که در جریان بازجویی‌های اولیه‌اش به طور کامل جزئیات مذاکراتش با سرگئی کیسلیاک، سفیر سابق روسیه در امریکا را افشا نکرده است. این هیچ چیزی به تئوری «‌توطئه روسیه علیه اساس دموکراسی امریکا‌» اضافه نمی‌کند.   وی افزود: این مذاکرات حتی با در نظر گرفتن خلاق‌‌‌‌ترین خیال‌پردازی‌‌‌‌ها و تصورات نمی‌تواند به عنوان تلاش روسیه برای مداخله در امور امریکا تلقی شود بلکه بالعکس با درنظر گرفتن جزئیات این مذاکره در واقع فلن قصد داشته از طریق کیسلیاک در کرملین نفوذ کند اما وقتی خبر‌‌‌ها به بیرون درز کرده داستان شکل دیگری به خود گرفته و تحت عنوان «‌مداخله روسیه‌» مطرح شده است.