کاخ سفید: فلسطینیان فرصت را از دست می‌دهند

«جارود آجین» سخنگوی «مایک پنس» معاون اول رئیس‌جمهوری آمریکا از این موضوع، که تشکیلات خودگردان فلسطین از پنس در جریان سفر به منطقه استقبال نخواهد کرد، ابراز تاسف کرد و اظهار داشت که فلسطینیان با این کار، فرصت را برای رایزنی درباره آینده منطقه از دست می‌دهند.

سخنگوی معاون «دونالد ترامپ» افزود به‌رغم مخالفت فلسطینیان با استقبال از مایک پنس، دولت آمریکا «همچنان بدون هیچ مانعی به تلاش‌هایش برای کمک به تحقق صلح بین اسرائیلی‌ها و فلسطینیان ادامه می‌دهد و تیم صلح ما مجدانه برای تدوین نقشه‌ای (برای راه) تلاش می‌کند.»

به‌رغم هشدارهای اخیر کاخ سفید، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین دو روز پیش اعلام کرد که «محمود عباس» رئیس این تشکیلات با مایک پنس در رام‌الله دیدار نخواهد کرد.

«مجدی الخالدی» مشاور ریاست تشکیلات خودگردان در امور دیپلماتیک در گفت‌وگو با رادیو صدای فلسطین، گفت: «هرگز دیداری با پنس انجام نخواهد شد. موضوع‌، مهم‌‌تر و بزرگ‌تر از یک دیدار است؛ چرا که ایالات متحده با تصمیمات خود درباره قدس از خطوط قرمز که نباید نقض می‌شد، عبور کرده است.»

قرار است مایک پنس در روزهای 16 و 17 دسامبر( 5 روز دیگر) به سرزمین‌های اشغالی سفر کند و در پارلمان اسرائیل (کنست) سخنرانی کند.