آمریکا را باید وادار به رعایت قطعنامه‌های بین‌المللی کرد

سلیم الجبوری، رئیس مجلس عراق عصر امروز (دوشنبه، ۲۷ آذر ماه) در نشست تروئیکای مجالس ایران، عراق و مالی پیرامون مسئله فلسطین ضمن ابراز امیدواری از تحقق نتایج این نشست‌ها گفت: مقابله با اقدامات علیه فلسطین از وظایف شرعی و اسلامی ما است و باید از اولین قبله و سومین حرم و شهر ادیان آسمانی  دفاع کنیم تا به صلح و آرامش برسد.

رئیس مجلس عراق در ادامه با بیان اینکه قدس محل سکونت مسلمانان، مسیحیان و یهودیان است، عنوان کرد: باید برگزاری مراسم‌های دینی در این مکان مقدس آزاد باشد و همچون گذشته از سیاست به دور شود از این رو باید برای مشکل فلسطین تصمیم‌گیری کرده و آثار منفی اقدام آمریکا علیه این کشور را اعلام کنیم.

وی افزود: آمریکا در کلیه کشمکش‌ها همواره در کنار رژیم صهیونیستی بوده و به آنها برای غصب مناطق فلسطینی کمک کرده است لذا امروز صرفا سخنرانی کافی نیست و برای چالشی که امروز پیش روی مقدسات قرار دارد باید اقدام کنیم.

الجبوری در ادامه عراق را پیش قراول حمایت از فلسطین معرفی کرد و افزود: لازم است تحت سایه اقدامات بین‌المللی برای فلسطین تصمیم گرفته و قدس را به عنوان پایتخت ابدی این کشور بازشناسیم و آوارگان را به کشور خود بازگردانیم.

وی ادامه داد: شورای امنیت باید به نوعی تصمیم بگیرد که آمریکا وادار شود بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی رفتار کند.

رئیس مجلس عراق در پایان با تأکید بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت فلسطین خاطر نشان کرد: شهر قدس امانت تاریخی و اسلامی است لذا باید تصمیمات قوی برای آن گرفته شود.