هشدار افسر سابق سیا درباره راهبرد جدید ترامپ

فیلیپ جیرالدی از ماموران سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در گفتگو با اسپوتنیک ضمن انتقاد از راهبرد امنیت ملی جدید آمریکا که عصر روز گذشته از سوی «دونالد ترامپ» اعلام شد گفت: راهبرد جدید امنیت ملی رئیس‌جمهور موجب افزایش مداخلات واشنگتن در خارج از خاک آمریکا می‌شود.

وی در ادامه افزود: این راهبرد جدید ترامپ، ابزار وسوسه‌برانگیزی را برای ترامپ فراهم می‌آورد تا مداخلات نظامی بیشتری در خارج از خاک آمریکا داشته باشد.

این افسر سابق سازمان جاسوسی آمریکا در ادامه گفت: دادن پول بیشتر به ارتش در حالیکه از قبل نیز بودجه زیادی داشته است، احمقانه است، به خصوص آنکه این اقدام ابزاری را فراهم می آورد تا هر رئیس‌جمهوری را وسوسه کند تا از ارتش برای حل مشکلات خارجی بهره گیرد.

جیرالدی با اشاره به سخنرانی روز گذشته ترامپ گفت: سخنرانی ترامپ به گونه‌ای طراحی شده بود تا هواداران ترامپ آن چیزهایی را که می‌خواهند، از او بشنوند. شنیده نشدن این مطلب که چین و روسیه بعنوان دشمن توصیف شوند، جدید و تازه بود. آنها در حقیقت در برخی حوزه‌ها بعنوان رقیب محسوب می‌شوند اما در حقیقت هیچ یک از این دو کشور تهدیدی برای آمریکا نیستند.