ارتش افغانستان در مناقشه‌ها بی‌طرف است اما از نظام حمایت می‌کند

ژنرال «دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت: ارتش افغانستان در کشمکش بین والی بلخ و رئیس جمهور افغانستان بی‌طرف خواهد ماند و در سیاست مداخله نمی‌کند.

وی اظهار داشت: «ارتش افغانستان یک نیروی غیر سیاسی است. ما قطعا در موضوع حکومت و سیاست مداخله نمی‌کنیم اما مدافع نظام هستیم.»

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان تصریح کرد: این وظیفه ارتش افغانستان است که از مردم و حکومت محافظت کند و به وظیفه خود عمل خواهد کرد.

به گزارش «آریانا نیوز» وزیری تاکید کرد که «عطامحمد نور» بهتر از ما می‌داند که این تنش‌ها باید حل و فصل شود و امیدوار هستیم اتفاقی به ضرر افغانستان رخ ندهد.

این در حالی است که پس از برکناری عطامحمد نور از ولایت بلخ، حزب جمعیت اسلامی به ارگ ریاست جمهوری افغانستان هشدار داده است که در صورت عدم تجدید نظر، از تمام گزینه‌ها برای مقابله استفاده خواهد کرد.

اوایل هفته جاری دفتر ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که اشرف‌غنی استعفانامه عطامحمد نور را پذیرفته است و والی جدیدی برای این ولایت تعیین کرده است.

اما عطامحمد نور در واکنش به این موضوع اعلام کرد که استعفای وی مشروط بوده است و اشرف غنی بدون عمل به تعهداتش آن را دستاویز قرار داده است.