کمک امارات به موساد برای ترور فرمانده حماس

یک روزنامه چاپ ترکیه فاش کرد وزیر خارجه امارات به تیم موساد برای ترور یکی از فرماندهان برجسته شاخه نظامی حماس در هتلی در دبی کمک کرده است.

با بالا گرفتن تنش لفظی میان مقامات ترکیه‌ و امارات، روزنامه «خبر 7» چاپ ترکیه اعلام کرد «محمد بن زاید» وزیر خارجه امارات متهم به «خیانت» است و کار تیم موساد (سازمان اطلاعاتی خارجی اسرائیل) برای ترور «محمود المبحوح» از اعضای ارشد حماس را تسهیل کرده است.

المبحوح یکی از بنیانگذاران  گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس بود و جسد وی در 19 ژانویه 2010 در هتل روتانای دبی کشف شد.

در ادامه این گزارش به جزئیاتی از نحوه ترور این فرمانده حماس پرداخته شده و آمده است چندین جاسوس موساد با گذرنامه جعلی وارد امارات شده‌اند و خود را در هتل اقامت المبحوح رسانده‌اند.

ماده‌ای که به بدن المبحوح تزریق شده بود پس از مدت کوتاهی موجب فلج عضلانی و از کار افتادن دستگاه تنفسی و سپس مرگ می‌شود؛ این فرمانده حماس بارها از عملیات ترور جان سالم به در برده بود.

این افشاگری پس از آن رخ داد که در روزهای گذشته تنش میان سران ترکیه و امارات عربی متحده بالا گرفته و دو طرف یکدیگر را مورد هجمه لفظی قرار داده‌اند. 

اختلاف از آنجا به صورت علنی آغاز شد که عبدالله بن‌ زاید سه‌شنبه هفته گذشته در صفحه توئیتر خود، توئیتی را درباره «فخرالدین پاشا» آخرین حاکم امپراتوری عثمانی بازنشر کرد که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه آن را توهین به خود و ترکیه قلمداد کرده است و سبب شد میان این دو کشور جدال لفظی در بگیرد. 

اردوغان به عبدالله بن زاید هشدار دارد حد و مرز خودش را بداند. او بن زاید را «بدبخت»ی توصیف کرد که نه حتی ملت ترکیه و اردوغان را بلکه اجداد اردوغان را نشناخته است.