انتقاد استراتژیست کاخ سفید از سیاست های ایوانکا ترامپ و همسرش

«استیو بنن»، استراتژیست سابق کاخ سفید معتقد است «ایوانکا ترامپ»، دختر رئیس جمهور آمریکا و همسرش «جارد کوشنر»، سررشته اصلی همه تصمیم های بد و اشتباه در کاخ سفید هستند.

بنن در مصاحبه با نشریه «ونیتی فیر»، «جوانکا» (جارد و ایوانکا) را منشا اصلی همه تصمیم های بد و اشتباه در کاخ سفید دانست و گفت در طول رقابت های انتخاباتی، ایوانکا عامل اصلی بروز مشکلات بود. او با اشاره به مشکل ساز بودن ایوانکا اذعان کرد یکبار صفت «ملکه نفوذ» را به او داده است.

استراتژیست سابق کاخ سفید، کوشنر را یک نخبه بدون تجربه سیاسی معرفی کرد که تا جایی که می تواند در کارهای ترامپ سرک می کشد.

او در توصیف کوشنر گفت: او هیچ چیز نمی داند و همانند همسرش مشکلات متعددی در کاخ سفید ایجاد کرده است. او همان کسی است که ترامپ را تشویق کرد  «جیمز کومی»، رئیس سابق اف بی آی را اخراج کند. این احمقانه ترین تصمیم در تاریخ سیاست مدرن بود.

بنن با اشاره به  دخالت های متعدد جوانکا در اقدامات کاخ سفید ادامه داد: ریاست جمهوری ترامپ که برای آن جنگیدیم تا پیروز شود، پایان یافته است. چرا که رئیس جمهور یک گام را گم کرده است. او در حال، حاضر مانند یک پسربچه 11 ساله است.

او پیش از این، در یک گفتگوی خصوصی اظهار داشت ترامپ فقط 30 درصد شانس دارد تا ریاست جمهوری 4 ساله خود را به پایان برساند. احتمال دارد او تحت اصلاحیه 25 قانون اساسی استیضاح یا برکنار شود.

بنن درباره کناره گیری از کابینه ترامپ گفت: من فهمیدم که یک کارمند بودم و یک کارمند خوب نبودم. نفوذ زیادی داشتم ولی کاری از دستم بر نمی آمد و فقط یک کارمند با نفوذ بودم. اکنون از کاخ سفید خارج شده ام و احساس قدرت بییشتری دارم و قادر هستم در هر مسیری که می خواهم حرکت کنم.