وزیر دفاع آمریکا: در حال پس‌انداز پول برای ساخت بمب هستم!

«جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا روز گذشته در گفتگو با پایگاه خبری «بریت بارت» اعلام کرد قصد ندارد سکه های ریاست جمهوری را به عنوان یادگاری به سربازان آمریکایی اهدا کند و می خواهد این سکه‌ها را برای ساخت بمب پس انداز کند!

جیمز متیس این اظهارات را زمانی مطرح کرد که یک خبرنگار بریت بارت پیامی را از سوی یک عضو نیروی دریایی آمریکا برای متیس آورده بود. این عضو نیروی دریایی آمریکا از جیمز متیس پرسیده بود که آیا وی سکه های ریاست جمهوری را در سفر خود به اردن با خود حمل کرده است یا خیر؟

به طور معمول رؤسای جمهور و وزرای دفاع آمریکا این سکه های ریاست جمهوری را به عنوان هدیه و برای سپاسگزاری، به نظامیان زن و مرد این کشور اهدا می کنند. متیس این اظهارات را در حالی مطرح کرد که چندی پیش از سکه ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» که تفاوت زیادی با سکه رؤسای جمهور پیشین آمریکا داشت، رونمایی شد.

معمولا سکه های ریاست جمهوری آمریکا از جنس نقره یا مس هستند و روی آن نشان بزرگ این کشور با 13 تیر که یک عقاب آنها را با چنگال گرفته است، حک شده است. اما سکه ریاست جمهوری ترامپ از جنس طلا است و اندازه آن هم بسیار بزرگ تر بود. ترامپ به جای استفاده از نشان بزرگ آمریکا، فقط سر یک عقاب را روی سکه قرار داده است و شعار همیشگی او یعنی «آمریکا را دوباره باشکوه می کنیم» در دو طرف سکه قرار داد. جالب اینجاست که نام ترامپ 3 بار روی سکه حک شده است و امضای بزرگ وی روی سکه دیده می شود.