رکورد زنی ترامپ در اولین سالگرد ریاست جمهوری

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد تا روز دوشنبه تحلیل و پیگیری هرگونه صحبت شک برانگیز از سوی ترامپ توسط این روزنامه نشان داده که او مجموعا در عرض ۳۴۷ روز ۱۹۵۰ ادعای دروغ یا غلط مطرح کرده که به طور میانگین می‌شود ۵.۶ ادعا در هر روز.

با وجود آنکه ترامپ عادت دارد مواضعش را تکرار کند اما این بررسی نشان داده که تعداد ادعاهایی که او برای سه بار یا بیشتر تکرار کرده از مرز ۶۰ تا بیشتر نشده است.

در عین حال ترامپ در مصاحبه ۳۰ دقیقه‌ای با نیویورک تایمز در زمان تعطیلات دست‌کم ۲۴ ادعای دروغ یا غلط مطرح کرده که شامل صحبت‌هایی می‌شود که قبلا درست یا غلط بودنشان بررسی شده است.

به عنوان مثال یکی از این ادعاهای ترامپ این بوده که قانون بهداشت و درمان اوباما "اساسا مرده است".

اما دفتر بودجه در کنگره آمریکا گفت: این قانون همچنان انتظار می‌رود که تا اطلاع ثانوی برقرار باشد.

در عین حال ترامپ ۶۱ بار مدعی شد که شغل‌ها و سرمایه‌گذاری‌های تجاری ایجاد کرده که پیش از این نیز اعلام شده‌اند و به آسانی سوابق مربوط به آن در گوگل قابل جستجو است.

در عین حال دو ادعای گزاف دیگر ترامپ این بوده که طرح کاهش مالیات او بزرگترین طرح کاهش مالیات تاریخ آمریکا بوده و اینکه آمریکا یکی از بالاترین نرخ‌های مالیات در جهان را دارد.

در این بررسی به عنوان مثال مشاهده شد که ترامپ ادعایش درباره بزرگترین طرح کاهش مالیات در تاریخ آمریکا را ۵۳ بار تکرار کرده و ۵۸ بار نیز گفته که آمریکا بالاترین میزان مالیات را در جهان پرداخت می‌کند.