اخراج ده‌ها هزار مهاجر از سرزمین‌های اشغالی

رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه برنامه‌ای را با هدف وادار کردن حدود ۴۰ هزار مهاجر غیر قانونی به انتخاب بین اخراج و زندان آغاز کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در آغاز نشست شورای وزیران این رژیم سخن می‌گفت: از اجرای این طرح با هدف «اخراج مهاجران غیرقانونی» استقبال کرد. این افراد تا پایان ماه مارس فرصت دارند سرزمین‌های اشغالی را ترک کنند در غیر این صورت به مدت نامعین زندانی می‌شوند.

بر اساس آماری که وزارت امور داخلی رژیم صهیونیستی منتشر کرد این تصمیم ۳۸ هزار نفر را شامل می‌شود که بیشتر آن‌ها را اریتره ای‌ها و سودانی‌ها تشکیل می‌دهند. افرادی که قصد ترک اسرائیل را داشته باشند یک بلیت هواپیما و حدود ۳۰۰۰ یورو پول نقد دریافت می‌کنند.

کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای با ابراز نگرانی به ویژه تعهدات قانونی رژیم صهیونیستی را در زمینه محافظت از آوارگان خواستار شد.

طبق گزارش سازمان‌های غیر دولتی رژیم صهیونیستی حامی مهاجران، این رژیم همچنین توافقنامه‌هایی را با کشور‌های ثالث از جمله رواندا و اوگاندا امضا کرده که قرار است مهاجران داوطلب را در خاک خود بپذیرند.

این مهاجران اغلب به صورت غیر قانونی از سینای مصر وارد شده اند.  

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هم که مسئول اجرای این طرح است در بیانیه جداگانه‌ای اعلام کرد «اسرائیل مصمم است ده‌ها هزار مهاجر را که غیرقانونی وارد اسرائیل شده اند به کشور‌های خود بازگرداند».

طبق آمار رسمی، ۴۲۱۲ مهاجر غیر قانونی از جمله ۳۳۳۲ نفر از منطقه صحرای آفریقا سال ۲۰۱۷ این منطقه را ترک کرده‌اند.