به گزارش مهر، "اسرائیل گاز مصر را با کمترین قیمت می خرید... اسرائیل به امضای قرارداد عظیم صادرات گاز طبیعی به هند نزدیک می شود . برق اسرائیل منتظر بزرگترین قرارداد گاز طبیعی در تاریخ خود" از جمله محورهای مهم خبری رسانه های اسرائیلی در روز دوشنبه است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: نتانیاهو، روزنامه نیویورک تایمز را به سبب انتقاد از اسرائیل به شدت تهدید کرد.

نخست وزیر اسرائیل با ارسال نامه ای شدیداللحن به روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز از طریق دون دیرمر مشاور دفتر خود این روزنامه را تهدید کرد در صورتی که محترمانه از انتشار خبرهای تحریک آمیز علیه اسرائیل و انتقادهای مکرر از آن دست برندارد، با عواقب وخیمی روبرو خواهد شد.

این روزنامه نوشت: مشاور نتانیاهو در نامه خود برای روزنامه نیویورک تایمز آورده است اسرائیل می تواند کارهای زیادی انجام دهد، چرا که حدود ۲۰ شماره روزنامه از سپتامبر گذشته درباره اسرائیل منفی بوده است به استثنای یک مقاله که قاضی گلدستون منتشر کرد و از اسرائیل در مقابل اتهام نژادپرست بودن دفاع کرده است.

این روزنامه نوشت: این نامه یک روز پس از انتشار مقاله توماس فریدمن نویسنده و تحلیلگر در نیویورک تایمز در واکنش به تشویق پر سر و صدای نتانیاهو در کنگره آمریکا در می گذشته ارسال شد.

مشاور نتانیاهو گفت: برای همه شناخته شده است که دیدگاههای برخی نویسندگان روزنامه نیویورک تایمز در ارتباط با اسرائیل، منفی است، زیرا به طور مستمر مواضع دولت ما را مخدوش می کنند و گامهایی را که برای پیشبرد روند صلح بر داشته، نادیده می گیرند، محکومیت نخست وزیر و مسئولان، خدشه وارد کردن به تمام افراد در اسرائیل(مناطق اشغالی ۱۹۴۸) است.
این مسئول اسرائیلی نزدیک به نتانیاهو افزود: تخریب و مخدوش کردن وجهه اسرائیل از سوی توماس فریدمن و تخریب اکثریت کسانی که در آمریکا از اسرائیل حمایت می کنند، خدشه دار کردن کینه توزانه و ویرانگر و زیان بار اسرائیل و مدافعان آن در ایالات متحده است.

مشاور نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نامه خود ادعا کرده است این اقدامات تحریک آمیز، صرفا یک اشتباه نیست، بلکه به اخلالگری خطرناک درباره رابطه ایالات متحده و اسرائیل و هواداران آمریکایی آن کمک می کند.

روزنامه معاریو

این روزنامه نوشت اسرائیل گاز مصر را با ارزان ترین قیمت می خرد و به امضای قرارداد عظیمی برای صادرات گاز طبیعی به هند نزدیک می شود.

در حالی که اسرائیل گاز طبیعی مصر را از با قیمتهای بسیار پایین و ارزان که با قیمتهای جهانی آن تناسبی ندارد، چرا که قرارداد خرید گاز را با دولت مصر زمان حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع این کشور امضا کرده بود، معاریو فاش کرد شرکتهای اسرائیلی مالک میدان گازی کشف شده در سواحل شهر حیفا در دریای مدیترانه در آستانه عقد قرارداد با هند برای صادرات مقادیر زیادی گاز طبیعی از این منطقه به این کشور قرار دارند.

معاریو به نقل از روزنامه ایندیا " تایمز " هند نوشت اسرائیل و هند درباره تشکیل کمیته های مشترک برای بررسی سودمند بودن این پروژه(انتقال گاز از فلسطین اشغالی به هند) به توافق دست یافتند که این امر در پی سفر یوفال اشتاینتس وزیر دارایی اسرائیل به دهلی نو مطرح شد.

روزنامه هندی نوشت کشف میدان گاز طبیعی در سواحل حیفا و ذخایر بزرگ در زیر زمین نه تنها نیازهای اسرائیل را مرتفع می کند، بلکه می تواند به کشورهای دیگر نیز خدمت کند.

در همین چارچوب، وزیر امور خارجه هند از برنامه ریزی برای سفر به تل آویو در آغاز ماه آینده میلادی برای تقویت روابط میان اسرائیل و هند و انجام مذاکرات در خصوص مسائل اقتصادی مهم خبر داده است.

روزنامه هاآرتض

این روزنامه به نقل از رئیس جدید پارلمان اروپا نوشت اروپا هرگز فرصت تاریخی نزدیک شدن به اسلام گرایان پس از رسیدن آنها به قدرت در مصر را از دست نخواهد داد.

ماریتن شولدز در گفتگو با این روزنامه اسرائیلی گفت: اروپا نباید فرصت تاریخی نزدیک شدن به اسلام گرایان در مصر را پس از دستیابی آنها به اکثریت کرسی ها در پارلمان آینده از دست دهد.

وی افزود: ایالات متحده در این منطقه حضور ندارد و من شخصا جولای گذشته در مصر بودم و می دیدم که مردم آنجا خواهان دموکراسی و آزادی و حقوق بشر هستند.

وی درباره اوج گیری احزاب اسلام گرا در مصر و برخی پارلمانهای عربی گفت: اروپا در حال حاضر سرگرم جستجوی شریک در مصر و خاورمیانه است، ما طرحهایی برای توسعه به این کشورها بدون اجرا ارائه می کنیم، از اسلامی شدن این کشورها نگران هستیم.

رئیس جدید پارلمان اروپا از سیاست آمریکا در قبال انقلابهای عربی انتقاد و به نگرانی اتحادیه اروپا از اسلامی شدن کشورهای عربی اشاره کرد.

از سوی دیگر، شولدز گفت اروپا همچنان به جلوگیری از اجرای قراردادهای مختلف با اسرائیل در چارچوب فشار بر آن برای ازسرگیری مذاکرات صلح! ادامه می دهد.

رئیس جدید پارلمان اروپا خاطر نشان کرد : امکان عضویت اسرائیل در اتحادیه اروپا وجود ندارد.