آمادگی یک حزب پاکستانی برای جنگ با آمریکا!

رهبر حزب جمعیت علمای اسلام شاخه سمیع الحق اعلام کرد: اتهامات آمریکا درباره پاکستان کاملا بی‌اساس است و ما نه تنها آن را رد می‌کنیم بلکه به شدت سخنان ترامپ را محکوم می‌کنیم.

سمیع الحق افزود: واشنگتن ما را کشوری ضعیف تصور نکند زیرا اگر جنگی صورت بگیرد، منتظر صدور مجوز جهاد از جایی نمی‌مانیم و همگی همراه با ارتش کشورمان علیه متجاوزان خواهیم جنگید.

وی با انتقاد از دولت مردان اسلام آباد گفت: چگونه ما در جنگ افغانستان دخیل نیستیم در حالی که طی 17 سال بیش از 57 هزار بار هواپیماهای نظامی آمریکا و متحدانش از خاک ما بلند شده و افغانستان را بمباران کرده است.

وی گفت: اگر پاکستان جزو کشورهای در حال جنگ با تروریسم در افغانستان نبوده، پس چرا خاک کشور ما تبدیل به میدان جنگی شده است.

سمیع الحق ادامه داد: اگر آمریکا بخواهد به خاک کشور ما نظر بد داشته باشد تمام کشور یکپارچه علیه کاخ سفید خواهند ایستاد و در این راه از جنگ و مبارزه واهمه‌ای ندارند.

این شخصیت افراطی، تحت نظر قرار گرفتن حافظ سعید و عدم صدور مجوز سخنرانی برای وی را نگران کننده دانست و مدعی شد: تنها جرم رهبر لشکر طیبه این است که برای آزادی کشمیری‌ها می‌جنگد.

وی اعلام کرد اختلافات میان پاکستان و آمریکا بر اثر توطئه هند صورت گرفته است و دهلی‌نو در پی ایجاد تنش در منطقه است.

حزب جمعیت علمای اسلام به دو شاخه «فضل الرحمن و سمیع الحق» تقسیم می‌شود که با هم اختلافات زیادی دارند.

فعالیت‌های شاخه فضل الرحمن به مراتب قوی‌تر و منسجم‌تر از بخشی است که سمیع الحق رهبری آن را به عهده دارد.

سمیع الحق تحت بیعت رهبر طالبان افغانستان است و تلاش می‌کند تا از این گروه حمایت کند.