به گزارش فارس، آخرین اخبار جنبش وال استریت در آمریکا و جنبشهای ضدسرمایهداری در کانادا در رسانههای جهان به شرح زیر آمده است.

هشت نفر از تظاهرات کنندگان جنبش اشغال در مقر حزب دموراتیک آیوا در دموین بازداشت شدند

معترضین در مرکز حزب دموکراتیک علیه اقداماتی که در واشنگتن مورد توجه بود از جمله هزینه های دفاعی، خط لوله طراحی شده نفت و حقوق و مزایای بیکاری، تظاهرات کردند و در این اقدام ۸ نفر از معترضین آیوا بازداشت شدند.

سحرگاه روز دوشنبه ۱۲ نفر از معترضین وارد ستاد حزب دموکراتیک شدند و پس از مدتی ۸ نفر از آنان توسط پلیس دستگیر و وارد خودرو شدند.

پلیس اعلام کرد به این افراد درباره تخلف قانون هشدارهایی داده خواهد شد و آزاد می شوند.

پلیس دنور از معترضین اشغال دنور خواست وسایل خود را جمع آوری کنند

دیروز " رابرت وایت " رئیس پلیس دنور طی نشستی با معترضین اشغال دنور در پایگاههای پلیس با بیان اینکه مهلت آنها به پایان رسیده است و پلیس به اجبار اردوی آنها را در پارک مرکزی " سیویک " در هر زمان جمع آوری خواهد کرد با اشغال گران اتمام حجت کرد.


رئیس پلیس در اظهارات خود به زمان آغاز عملیات جمع آوری اردوگاه اشاره ای نکرد.


روز چهار شنبه وزارت امور عام المنفعه اعلامیه ای صادر کرد مبنی بر دستورات مقامات شهری و اعلام کرد همه وسایل اردو باید تا ساعت ۱۰ شب پنجشنبه جمع آوری شود.

روز پنجنشبه رابرت وایت به جای جمع آوری اردوی معترضین، از آنها خواست تا لوازم خود را جمع آوری کنند اما با سر و صدای معترضین مواجه شد و آنجا را ترک کرد.


اشغال دونیدین خاتمه پیدا کرد

پس از ۶۶ روز اردو در مرکز شهر، معترضین اشغال دونیدین چادرهای خود را جمع آوری کردند.

اینکه آیا آنها باز خواهند گشت یا نه، یا برنامه بعدی آنها چه خواهد بود هنوز مشخص نیست. آنها تنها گفتند که باید در مراسم شب عید نیویورک به خانه های خود باز گردند.

در این تجمع گسترده در دونیدین بیش از ۱۰۰ نفر شرکت کرده بودند و حدود ۳۰ چادر برپا شده بود.

معترضین اشغال مین تا زمانی که دادخواست آنها در دادگاه مورد بررسی قرار گیرد اجازه ادامه تجمع را دارند

رهبران اشغال مین مدعی بودند که گذشته از قانون اساسی فدرال، قانون اساسی کشور به معترضین در پارک " لینکلن " حق تجمع در پارک را می دهد.

این گروه روز دوشنبه دادخواستی علیه مقامات شهری به دادگاه ارائه داد و مدعی شد قوانین مربوط به استفاده از پارک و رد مجوز شورای شهر مبنی بر اردو زدن در پارک، خلاف حقوق قانونی معترضین است. این دادخواست به دیوان عالی انتقال یافت تا مورد بررسی قرار گیرد. این اولین پرونده اشغال است که تحت قانون اساسی کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

یک کنفرانس خبری در مقابل دادگاه بخش کامبرلند برگزار شد و " جان برانسون " وکیل گروه معترضین اظهار داشت شکایت نامه اشغال مین و شکایت خصوصی ۴ نفر به حقوقی متکی است که توسط قانون اساسی کشور برای معترضین وضع شده است.

رهبران اشغال مین و مقامات شهر توافق کردند تا زمانی که پرونده در دادگاه در حال بررسی است معترضین می توانند در محل اردو باقی بمانند.

افزایش فشار بر معترضین اشغال یوجین


پلیس بیشتری در یوجین اطراف محل اردوی معترضین اشغال یوجین گشت می زنند اما اردوی مردم بی خانمان و فعالان را به دقت بررسی نمی کنند و به نظر می رسد صرفا جهت مزاحمت برای معترضین اشغال یوجین به گشت زنی ادامه می دهند چرا که نور و صدای خود روهای گشت زنی باعثآزار معترضین می شود.

همچنین شرکت کنندگان در اردوی اشغال یوجین در مقابل قوانین جدید مبنی بر ممنوعیت داشتن ابزاری که به عنوان اسلحه بتوان از آن در اردو استفاده کرد و همچنین قوانین مربوط به محل خواب افراد، مقاومت می کنند.

این قوانین به علاوه ممنوعیت روشن کردن آتش در اردوگاه، بخشی از تلاشهایی است که مقامات شهر جهت خروج معترضین از آن مکان، قبل از مهلت تعیین شده یعنی ۱۱ ژانویه، اعمال می کنند.

معترضین اشغال بوستون در صدد یافتن پناهگاهی برای افراد بی خانمانی هستند که در اشغال بوستون شرکت کرده بودند

برای بسیاری از افرادی که شبهای خود را در اردوگاه اشغال بوستون می گذراندند، میدان دیویی تنها محل تجمع نبود بلکه محل زندگی بود.

با گذشت دو هفته از دستور " توماس منینو " شهردار بوستون، مبنی بر جمع آوری اردوی مرکز اقتصادی بوستون، در این مدت این جنبش در پی یافتن مکانی برای اعضای بی پناه آن بود.

مسئله یافتن پناهگاه برای این افراد، معضل بی خانمانی را که با مسائل بهداشت روانی، فشارهای اقتصادی و اعتیاد همراه است، بیش از پیش برجسته می کند.

در آغاز جنبش، اشغال بوستون شامل بی خانمان های شهر نیز بود که تقریبا نیمی از ۱۰۰ نفری بودند که شب را در اردوگاه می گذراندند. برای بسیاری از معترضین این افراد مهمترین نشانه ناتوانی دولت در مراقبت و تامین همه شهروندان است.

معترضین اشغال آلبانی در خواب مورد حمله قرار گرفتند

به گفته پلیس آنها در پارک " آکادمی " نیویورک به دنبال شخصی می گشتند که در آخر هفته به یک نفر که در چادر خود خواب بود حمله کرده و فرد را مورد ضرب و شتم قرار داد.


بنا به گزارش پلیس، مرد ۲۲ ساله ای در روز یکشنبه ساعت ۲:۴۰ بامداد در اردوی پارک شهر مورد حمله قرار گرفت. شخص مظنون شبانه وارد چادر قربانی شد و با مشت و لگد به وی حمله کرد و سپس از پارک متواری شد. شخص مضروب که از ناحیه چشم و فک دچار جراحت شده بود به بیمارستان منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت.

پلیش اظهار داشت ضارب را شناسایی کرده است و به دنبال او می گردد.



در ۷ دسامبر نیز فردی به جرم تجاوز به یک زن بازداشت شد.


این دو رخداد زمانی اتفاق افتاد که معترضین در صدد مذاکره با مقامات شهری جهت صدور مجوز بر ادامه اردو در پارک آکادمی در پنجشنبه گذشته بودند.