آلمان چند کودک فقیر دارد؟

تعداد کودکان آلمانی که در فقر زندگی می کنند، در سال های اخیر به شدت افزایش یافته است. این در حالی است که آلمان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است.

بر اساس داده های گردآوری شده از سوی «مرکز آمار اتحادیه اروپا» تعداد کودکان زیر 16 سالی که در سال 2006 در فقر زندگی می کردند 1.5 میلیون نفر بود. این رقم در سال 2015 به 7.1 میلیون و در سال 2016 به 8.1 میلیون کودک افزایش یافت.

بر طبق این داده ها، بیشترین تعداد کودکان اروپایی که در فقر زندگی می کنند آلمانی هستند و آلمان در این زمینه با رکورد 2 میلیون کودک در سال 2010 در صدر قرار دارد. بر اساس شاخص های ارائه شده از سوی مرکز آمار اتحادیه اروپا، افرادی که درآمدشان 60 درصد از میانگین درآمد جامعه کمتر است، در طبقه افراد فقیر قرار می گیرند.

تعداد کودکانی که در معرض فقر قرار دارند از 12 درصد در سال 2006 به 17.2 درصد در سال 2010 رسید. این میزان در سال 2017، 14.9 درصد اعلام شد. با این حال، میانگین درصد کودکانی که در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در فقر زندگی می کنند، 20.5 درصد است.

یک سیاستمدار آلمانی در مصاحبه ای در این خصوص اظهار کرد: «مایه شرمساری است که بسیاری از کودکان ما مشکلات مالی دارند؛ به جای اینکه آنها در شرایط مساعد رشد پیدا کنند، در فقر و محرومیت زندگی می کنند.» وی در ادامه از دولت آینده آلمان خواست برنامه مناسبی را برای مبارزه با فقر کودکان در این کشور تدوین کند. این سیاستمدار همچنین بر مبارزه با دستمزدهای پایین در این کشور تاکید کرد.

حزب آنگلا مرکل و حزب سوسیال دموکرات آلمان نیز اعلام کردند در صورت موفقیت در تشکیل دولت ائتلافی، اقدامات موثری را برای مبارزه با فقر کودکان در نظر خواهند گرفت.