به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در قانون شماره ۲۶ در سال ۲۰۱۱ صادره از سوی "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه آمده است: افرادی که دست به قاچاق سلاح بزنند از ۱۵ سال زندان با اعمال شاقه تا حبس ابد محکوم خواهند شد.

بر این اساس، افرادی که به قاچاق سلاح برای انجام عملیاتهای تروریستی محکوم شوند به حبس ابد که اشد مجازات است، خواهند رسید.

در تحولی دیگر، " طلال حسن العمر " از مقامات ارشد نیروهای حافظ صلح در هنگام به جا آوردن نماز در شهر حما مورد حمله قرار گرفت. وی در پی تیراندازی گروهکهای مسلح به شدت زخمی شده و در بیمارستان جان سپرد.

از سوی دیگر، وزارت برق سوریه از ناپدید شدن ۸ نفر از کارکنان نیروگاه برق در حمص خبر داد. این افراد در حال ورود به محل کار بودند که به ناگهان ناپدید شدند و اطلاعی تاکنون از آنها در دست نیست.

همچنین نظامیان ارتش سوریه در منطقه القصیر و باب السباع با گروهکهای مسلح درگیر شده و تسلیحات جنگی آنها را مصادره کردند. در این درگیریها شش نفر از نیروهای مسلح کشته و زخمی شدند و تعداد از آنها نیز بازداشت شدند.

سانا همچنین به نقل از یک مقام ارشد نظامی خبر منتشر شده از سوی برخی شبکه های ماهواره ای در زمینه صدور دستور اعدام ۲۱ افسر ارتش این کشور را تکذیب کرد. برخی شبکه های ماهواره ای ضد سوری اخیرا از دستگیری و اعدام قریب الوقوع این افسران خبر داده بودند.

از سوی دیگر " احمد بن حلی " معاون دبیرکل اتحادیه عرب از ورود نخستین هیئت از ناظران این اتحادیه در روز پنجشنبه(فردا) به دمشق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اتحادیه عرب "محمد مصطفی الدابی" از سودان را به عنوان رئیس ناظران اتحادیه عرب در سوریه انتخاب کرده است. البته ریاست هیئت نخست که شامل ناظران امنیتی و حقوقی است بر عهده "سمیر سیف الیزل" نهاده شه است. پس از این هیئت مقرر است یک هیئت دیگر از ناظران حقوق بشری نیز عازم دمشق شود.