انتقاد سرسخت روسیه از سیاست های آمریکا

دیپلماسی روسیه، بطور تمام عیار آمریکا را به چالش کشید به گونه‌ای که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به همه موضوع های حساس و مهم (جهان) از جمله توافق هسته ای ایران، پرونده کره شمالی و سوریه، پرداخت. لاوروف در سخنرانی خود گفت، نمی توانیم سرکشی های آمریکا را بی پاسخ بگذاریم.

در همین زمینه، گزارشگر شبکه از مسکو اعلام کرد، سرگئی لاوروف هرگز چنین به آمریکا بدبین نبوده است. او طی نشست خبری سنتی خود در شروع سال نوی میلادی، به شدت به مخالفت با آمریکا و بررسی شرایط بین المللی در جهان پرداخت.

در این خصوص، وزیر امور خارجه روسیه گفت، متاسفانه آمریکا و هم پیمانان او با توسل به مجاری مختلف به دیکته کردن، هشدار دادن، انتشار خبرهای نادرست، تسلیح کردن، اعمال تحریم های یکجانبه و تحمیل خواسته های خود به دنیا ادامه می دهند.

آمریکا آماده توجه به نظرات دیگر بازیگران در صحنه جهانی نیست. این کشور نمی خواهد این موضوع را باور داشته باشد که اکنون جهان دیگر تک قطبی نیست و با دنیای چند قطبی مواجه هستیم. غرب بطور اجتناب ناپذیری در حال از دست دادن قدرتی است که طی پنج سال اخیر بدست آورده بود. آمریکا بطور تقریبی در حال تمرکز بر تقویت قدرت نظامی خود و خرابکاری در حقوق بین الملل و موسسه های چند ملیتی است تا از این طریق بتواند برتری خود را حفظ کند.

گزارشگر شبکه اعلام کرد، در حوزه اقتصاد نیز لاوروف به شدت آمریکا را محکوم کرد. او گفت، آنها (آمریکایی ها) از مبادلات آزاد تجاری و بازار آزاد صحبت به میان می آورند، در حالیکه از رقابت واقعی هراس دارند.

گزارشگر شبکه ادامه داد، وزیر امور خارجه روسیه در خصوص مسائل کنونی مانند موضوع ایران، کره شمالی، سوریه و فلسطین، اعلام کرد، جای تاسف است که رویکرد آمریکا در این خصوص، بطور کامل مخرب است.