ورود مذاکره کنندگان آمریکایی به ترکیه

منابع دیپلماتیک اعلام کردند که یک هیئت عالی رتبه آمریکایی روز دوشنبه وارد آنکارا شده است تا درباره مسائل مختلف از جمله همکاری و عملیات نظامی ترکیه در منطقه عفرین سوریه با مقام های رسمی ترکیه رایزنی کنند. این هیئت آمریکایی قرار است نشستی را نیز با رئیس ستاد کل ارتش ترکیه داشته باشد.

منابع آگاه دیپلماتیک که خواستند نامشان فاش نشود، تاکید کردند که ریاست هیئت آمریکایی بر عهده جاناتان کوهن معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا است.

پنتاگون روز دوشنبه اعلام کرد که رایزنی های دیپلماتیک بین واشنگتن و آنکارا درباره عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه ادامه دارد.

آدریان رانکین گالووی سخنگوی پنتاگون تاکید کرد: می توانم به شما بگویم که در شرایط کنونی در حال مذاکره و تماس با متحدان خود در ترکیه هستیم تا اوضاع را حل و فصل کنیم.

ترکیه مدعی است که هدف از آغاز این عملیات در شهر عفرین، برقراری امنیت و ثبات در طول مرزهای مشترک با سوریه است. ترکیه اعلام کرده است که قصد دارد گروه های تروریستی را در منطقه از بین برده و از مردم سوریه محافظت کند.

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا نیز امروز سه شنبه از ترکیه خواست تا در عملیات نظامی علیه کردهای سوری در منطقه عفرین، خویشتنداری نشان دهد.

وی در این باره گفت: خشونت در عفرین اوضاع نسبتا باثبات در این منطقه از سوریه را با اختلال روبرو می کند و موجب منحرف شدن تلاش های بین المللی برای شکست داعش خواهد شد.