اتهام جدید انگلیسی ها به روسیه

گوین ویلیامسون، وزیر دفاع جدید انگلیس روز پنجشنبه در مصاحبه با یکی از روزنامه های این کشور گفت، در صورت حمله روسیه به زیرساخت های حیاتی انگلیس، هزاران نفر جان خود را از دست خواهند داد.

ویلیامسون به روزنامه تلگراف گفت: مسکو در حال تحقیق درباره ارتباطات زیرساخت های انگلیس با منابع انرژی است تا از این طریق فرصتی برای ایجاد «نابسامانی» پیدا کند. وی افزود: روسیه که روز به روز جسورتر می شود این آمادگی را دارد اقدامی را در پیش بگیرد که «از نظر هر کشور دیگری، امری غیرقابل قبول خواهد بود». وزیر دفاع جدید انگلیس به جزئیات بیشتر درباره این ادعاها اشاره ای نکرد.

بر اساس گزارش تلگراف، وزارت دفاع انگلیس که روند طولانی بازنگری در هزینه های این وزارتخانه را شروع کرده است در تامین منابع مالی نیروهای مسلح این کشور با مشکلاتی روبرو است.

دوشنبه این هفته نیز نیک کارتر، فرمانده ستاد مشترک ارتش انگلیس گفته بود که روسیه «می تواند زودتر از آنچه که ما انتظار داریم خصومت ها را شروع کند». این مقام نظامی انگلیس همچنین ادعا کرده بود کشورهای غربی باید ضمن تعیین نقاط ضعف روسیه «این مطلب را بپذیرند که روسیه به قدرت و افرادی که در برابر آنها مقاومت کنند، احترام می گذارد».

ویکتور بوندارف، رئیس کمیته امنتی و دفاع سنای روسیه، اخیرا مقامات انگلیس را به تلاش برای بی‌اعتبار کردن روسیه متهم کرد. سرگئی ژلزنیاک از اعضای کمیته روابط امور خارجه پارلمان روسیه نیز اظهارات کارتر را سخنانی تحریک‌آمیز و خام توصیف کرد.