حملات ترکیه به عفرین سوریه ادامه دارد/ آمار کشته و زخمی

منابع محلی اعلام کردند حملات هوایی ترکیه، منازل غیرنظامیان را در روستای جلمه و دو ناحیه بلبل و جندریس هدف قرار داد. از طرف دیگر مرکز آشتی روسیه در سوریه از آواره شدن بیش از هفتصد نفر از اهالی شهر عفرین در بیست و چهار ساعت گذشته خبر داد.

خبرنگار العالم گزارش داد: عملیات نظامی ترکیه در حومه شهر عفرین برای ششمین روز متوالی ادامه یافت و شماری از غیرنظامیان و عناصری از یگان‌های مدافع خلق کُرد در اثر حملات هوایی و توپخانه‌ای ترکیه که چند نقطه در روستا‌های جلمه و حمام در حومه ناحیه شیران در حومه شهر عفرین را هدف قرار داد، کشته و زخمی شدند.

آمار قربانیان عملیات ترکیه در شهر عفرین و حومه آن تا این لحظه به ده‌ها تن رسیده است که زنان و کودکان نیز در میان قربانیان مشاهده می‌شود و علاوه بر آن و بر اساس آمار سازمان هلال احمر، بیش از یکصد نفر نیز زخمی شده اند.

یکی از مسئولان هلال احمر سوریه در این باره به خبرنگار العالم گفت: آمار قربانیان تجاوز ترکیه تا این لحظه یکصد و سی و شش زخمی و سی و شش شهید است. البته این رقم خیلی دقیق نیست؛ زیرا مناطقی هستند که نتوانستیم با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم. یکی دیگر از اعضای هلال احمر نیز افزود: از همه سازمان‌های بین المللی و انسانی می‌خواهیم فورا دخالت کنند و این کشتار در شهر عفرین را متوقف سازند؛ زیرا قربانیان این جنگ، غیرنظامیان هستند؛ کودکان، زنان. مگر کودکان و زنان چه گناهی کرده اند و چه ارتباطی به حملات و جنگ دارند؟

با وجود بزرگنمایی اخباری که از برخی رسانه‌ها درباره عملیات ترکیه پخش می‌شود، اهالی شهر عفرین، بر پایبندی شان به خاکشان و پیگیری زندگی عادی خود تاکید می‌کنند. متجاوزان ترکیه برای ششمین روز متوالی هیچ پیشرفت نظامی در خاک سوریه بدست نیاوردند و تنها قربانی تجاوز آنان، غیرنظامیان بودند.