پلیس آلمان مانع برگزاری تظاهرات کردها شد

روز شنبه اعتراضات گسترده کردها در شهر کلن آلمان علیه عملیات نظامی ترکیه در سوریه برگزار شد. پلیس شهر کلن این اعتراضات گسترده را بعد از پنج ساعت متوقف کرده و این تجمع متشکل از بیش از 20 هزار نفر را منحل کرد. پلیس علت متوقف کردن و پراکنده کردن معترضان را استفاده آن ها از پرچم هایی با تصویر رهبر حزب ممنوعه کارگران کردستان اعلام کرد. نمادهای حزب کارگران کردستان و رهبر زندانی آن عبدالله اوجالان در آلمان نیز ممنوع بوده و مجازات در پی دارد.

سخنگوی پلیس آلمان اعلام کرد که به علت نقض شرایط و قانون تجمعات ما به این اعتراضات خاتمه دادیم. دو نفر نیز در جریان این اعتراضات دستگیر شدند. کردهایی از سراسر آلمان در این اعتراضات در شهر کلن آلمان علیه عملیات نظامی ترکیه در سوریه اعتراض کردند. این تجمع اعتراضی هنوز نیمی از مسیر تعیین شده را طی نکرده بود که توسط پلیس آلمان منحل شد.

حدود دو هزار نیروی پلیس همچنین از ایالات مختلف آلمان در محل اجتماعات اعتراضی کردها در شهر کلن حضور داشتند.

جامعه کرد آلمان از دولت این کشور درخواست کرده است که در اعتراض به حمله ترکیه به سوریه تحریم هایی را علیه آنکارا تصویب کند. ارتش ترکیه حدود یک هفته است که به منطقه کردنشین عفرین در سوریه حمله کرده است.

این اقدام دولت ترکیه با انتقادهای زیادی از طرف گروه ها و سیاستمداران آلمانی همراه بوده است.

اپوزیسیون آلمان از دولت آلمان درخواست کرده که موضع آشکاری در قبال ترکیه اتخاذ کرده و صادرات تسلیحات به این کشور را متوقف کند.

دوت آلمان نیز در واکنش به این اقدام دولت ترکیه موقتا معاملات تسلیحاتی با این کشور از جمله پروژه مدرن سازی تانک های لئوپاردی که در اختیار ترکیه است را به حال تعلیق درآورده و تصمیم گیری در این باره را به دولت بعدی واگذار کرده است.