اعلام حمایت پوتین از رئیس جمهور چک

"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در پیام تبریکی برای "میلوش زمان"، انتخاب مجدد وی به سمت ریاست‌جمهوری جمهوری چک را به وی تبریک گفت.

بر اساس اطلاعات دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، در پیام تبریک پوتین یادآوری شده که نتیجه انتخابات اخیر در جمهوری چک تایید کننده اعتبار بالای "میلوش زمان" بعنوان یک سیاستمدار باتجربه و بامسئولیت است که منافع حیاتی و مورد نظر ملت چک را تحقق بخشیده است.»

رئیس جمهوری روسیه در این پیام همچنین تاکید کرده که مسکو برای مواضع برادرانه و قاطع "میلوش زمان" ارزش بسیار زیادی قائل است که همواره در جهت توسعه روابط دوستانه دو کشور و گسترش همکاریهای متقابلا سودمند اقتصادی در عرصه های مختلف بوده است.  

لازم به یادآوری است که در پایان دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری چک که روز شنبه برگزار شد، "میلوش زمان" مجددا به سمت رئیس جمهوری انتخاب شد و 51،36 درصد آرای شرکت کنندگان در این انتخابات را کسب کرد.

رقیب وی در این انتخابات، "ایرژی دراگوش" رئیس سابق آکادمی علوم جمهوری چک، توانست 48،63 درصد آراء را از آن خود کند. میزان مشارکت مردمی در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری چک، نزدیک به 67 درصد بود. دراگوش شکست خود در انتخابات را پذیرفته و به "میلوش زمان" تبریک گفت.