هشدار کره شمالی به ترزا می‌

رسانه دولتی کره شمالی با انتشار گزارشی به ترزا می، نخست وزیر انگلیس هشدار داد از تحریک کردن کشور‌ها در خصوص ادعای خطر حمله سایبری مجدد پیونگ یانگ دست بردارد.

آژانس خبری مرکزی کره شمالی موسوم به KCNA در حالی به ترزا می‌ هشدار داده است که چندی پیش نخست وزیر انگلیس از احتمال حمله سایبری مجدد کره شمالی به مراکز درمانی این کشور خبر داده بود.

در بخشی از گزارش این خبرگزاری آمده است: آمریکا و متحدانش همچون انگلیس بهتر است به جای تحریک کردن کشور‌های دیگر در خصوص حمله سایبری از سوی کره شمالی، «حواسشان به کار‌های خودشان باشد». هر زمان که حمله سراسر سایبری در جهان رخ می‌دهد، آمریکا و متحدانش اذهان عمومی را به نقش جمهوری خلق کره در این اتفاقات سوق می‌دهند.

این خبرگزاری که اخبار رسمی دولت کره شمالی را منتشر می‌کند در ادامه اعلام کرد پادشاهی واقعی جنایت سایبری، آمریکاست و از حمله‌های سایبری برای پیشبرد سیاست خارجی خود بهره می‌برد.

سال گذشته میلادی حمله سایبری باج افزار «وانا کرای» صد‌ها هزار رایانه سامانه بهداشت ملی انگلیس را هدف قرار داد و باعث اختلال در کمک رسانی به بیش از ۱۹ هزار بیمار شد.

برخی از کارشناسان سایبری مدعی شدند کُدهای مورد استفاده در این حمله سایبری متعلق به کره شمالی است و این کشور را عامل حمله گسترده واناکرای در بیش از ۲۰۰ کشور جهان معرفی کردند. این در حالی بود که کره شمالی این ادعا‌ها را رد کرد.

پس از وقوع حمله سایبری واناکرای، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز در اظهاراتی رسما کره شمالی را عامل انتشار این باج افزار دانست.

باج افزار واناکرای نوعی ویروس بود که در ازای دریافت وجه اجازه دسترسی به اطلاعات رایانه‌ها را صادر می‌کرد.