شروط عمان برای استخدام کارگر

این بخشها شامل ؛ سازمان های اطلاع رسانی ، بازاریابی ،مدیریت ، منابع انسانی ، بیمه ، رسانه ها ، امور پزشکی ، فرودگاهی ، مهندسی و فنی و حرفه ای خواهد بود.

بنا بر دستور وزارت نیروی کار عمان ، در بخش های مذکور به کارگیری کارگران غیر عمانی به مدت شش ماه ممنوع خواهد بود اما کسانی که پیش از این دستور العمل به کار گرفته شده اند تا پایان مدت قرارداد به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

این دستور همچنین شامل افراد تمام وقت و کسانی که از سوی شرکت های بیمه اجتماعی تحت پوشش قرار گرفته اند، نمی شود.

هدف از این اقدام ایجاد 25 هزار شغل طی شش ماه برای کاهش میزان بیکاری در این کشور است .

این اقدام پس از آن صورت گرفت که صدها تن از افراد بیکار در مقابل وزارت نیروی انسانی در مسقط و صلاله تجمع کردند.

مرکزملی آمار و اطلاعات عمان پیشتر اعلام کرد که شمار بیکاران در سال گذشته میلادی به 43 هزار و 858 نفر رسید که بیشتر آنان را زنان تشکیل می دهند.

عمان در سال 2014 میلادی با ثبت 8 درصد بیکاری در میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس یکی از بالاترین رقم های بیکاری را به خود اختصاص داد.

عمان یکی از فقیرترین کشورهای خلیج فارس از نظر منابع نفتی است اما این کشور به منظور تنوع بخشیدن به درآمدهای خود در قالب «چشم انداز 2020-2016» امیدوار است میزان اتکا به درآمدهای نفتی را به نصف کاهش دهد.

در زمان حاضر44 درصد تولید ناخالص ملی این کشور را درآمدهای نفتی تشکیل می دهد که عمان امیدوار است با سرمایه گذاری 106 میلیارد دلاری ،این رقم را به 22 درصد در سال 2020 کاهش دهد.