حشد الشعبی نیروهای آمریکایی را اخراج می کند

قطری العبیدی در گفت و گو با خبرگزاری المعلومه عراق در عین حال از آنچه سکوت دولت و عدم اتخاذ تصمیمات فوری برای پایان دادن به این اقدامات خلاف قانون نامید، انتقاد کرد.

وی گفت نیروهای الحشد الشعبی در استان الانبار خواهان خروج نیروهای آمریکایی به دلیل بی توجهی به حفظ جان بی گناهان و هدف قرار دادن فرماندهان الحشد هستند.

به گفته وی، هدف از این نوع اقدامات از میان بردن دستاوردهای نظامی و امنیتی محقق شده توسط الحشد در جنگ با گروه های جنایتکار داعش است

العبیدی افزود: نیروهای امریکایی دست به کشتار مردم بیگناه در منطقه البغدادی واقع در غرب الرمادی زدند و در این راستا از خبرچین های مزدوری استفاده کردند که می کوشند فرماندهان الحشد را به هر روشی از بین ببرند.

وی گفت: همین باعث شده است که فرماندهان الحشد در منطقه از سکوت دولت و عدم اتخاذ تدابیر فوری برای پایان دادن به تعدی نیروهای آمریکایی در حد مردم بی گناه شگفت زده شوند.

وی گفت: الحشد الشعبی خواهان خروج نیروهای آمریکایی و سپردن موضوع امنیت منطقه به دست نیروهای امنیتی عراق است که با استقامت و یکپارچگی برای آزادسازی تمام مناطق از لوث جنایتکاران داعش اقدام کردند.

گفتنی است جنگنده های امریکایی شنبه گذشته در منطقه البغدادی غرب استان الانبار در یک حمله هوایی موجب کشته و زخمی شدن نزدیک به 30 نفر شدند که به گفته منابع محلی چند نیروی الحشد الشعبی، دو مسوول محلی و چندین غیر نظامی در میان این افراد بوده اند.

در همین راستا فرماندهی عملیات مشترک عراق از تشکیل کمیته ای برای انجام تحقیقات در مورد این حادثه خبر داد.

عملیات هوایی نیروهای آمریکایی در غرب عراق طی سه روز گذشته با بازتاب ها و واکنش های بسیاری در میان احزاب و شخصیت های سیاسی روبرو شده است و مطالبه ضرورت خروج نیروهای آمریکایی از خاک عراق بویژه پس از اعلام پایان نظامی داعش بیش از پیش مطرح می شود.


ربی