انصراف تنها رقیب رئیس جمهور مصر در انتخابات

 حمدین صباحی نامزد سابق ریاست‌جمهوری مصر خواستار تحریم انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور که قرار است طی ماه مارس آینده برگزار شود، شد.

وی طی سخنانی در کنفرانس گروه‌های ملی مصر در مقر حزب الکرامه گفت: ما به نمایندگی از مردم که خواهان کرامت هستند، در انتخابات ریاست‌جمهوری 2018 شرکت نمی‌کنیم، زیرا این انتخابات، انتخاباتی بدون نامزد و ضمانت‌ها است.

روز دوشنبه نیز چندین شخصیت برجسته مصری با صدور بیانیه‌ای خواستار تحریم انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور و عدم به‌رسمیت شناختن نتایج آن شدند.

این بیانیه توسط عبدالمنعم ابوالفتوح نامزد انتخابات ریاست‌جهوری مصر در سال 2012 میلادی که موفق شد در آن زمان یک پنجم آراء را از آن خود کند، هشام جنینه رئیس سابق دیوان محاسبات مصر، و محمد انور السادات عضو سابق پارلمان این کشور امضا شده است.

سومین انتخابات ریاست‌جمهوری مصر پس از سرنگونی حسنی مبارک دیکتاتور سابق این کشور، در خارج طی روزهای شانزدهم الی هجدهم مارس (25 الی 27 اسفند) و در داخل نیز طی روزهای بیست و ششم و بیست و هفتم همان ماه (6 الی 7 فروردین 97) برگزار می‌شود.

خالد علی حقوقدان مصری، احمد شفیق آخرین نخست‌وزیر حسنی مبارک، سامی عنان رئیس سابق ستاد ارتش مصر، «سید بدوی» رئیس حزب الوفد، محمد انور سادات رئیس حزب اصلاح و توسعه، سرهنگ احمد قنصوه افسر ارتش مصر از جمله رقبای السیسی بودند که از گردونه رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری خارج شدند.