روسیه از رکود اقتصادی خارج شد

 بر اساس داده‌ها و ارقامی که سازمان ملی آمار روسیه امروز جمعه منتشر کرد‌ این کشور در سال 2017 یک و نیم درصد رشد اقتصادی داشته است و بدین ترتیب از رکود اقتصادی خارج شد.

رشد اقتصادی روسیه در سال گذشته به یک و نیم درصد رسید که نسبت به سالهای قبل از آن از نظر اقتصادی عملکرد خوبی را نشان می دهد. اما با این حال، این میزان رشد از ارقامی که اقتصاددانان و کارشناسان مسائل مالی پیش بینی کرده بودند کمتر است.

کارشناسان مسائل مالی و اقتصادی پیش بینی کرده بودند که میزان تولید ناخالص داخلی این کشور در سال 2017 1.7 درصد افزایش یابد. همین کارشناسان پیش بینی کرده اند که میزان رشد اقتصادی این کشور در سال 2018 به 1.9 درصد خواهد رسید. ت

ولید ناخالص داخلی روسیه در سال 2016 دو دهم درصد کاهش یافته بود. اقتصاد روسیه بعد از دو سال رکود اقتصادی( سال های 2015 و 2016) ناشی از کاهش شدید قیمت نفت در بازار جهانی و تحریم های کشورهای غربی علیه این کشور به خاطر نقش مسکو در بحران اوکراین، در سال 2017 به رشد اقتصادی رسید و از رکود خارج شد.

کاهش قیمت نفت در بازار ‌‌جهانی به علت افزایش عرضه و ‌پایین آمدن رشد اقتصادی جهان ‌که روند آن از اواسط ‌سال ‌‌2014 آغاز شد از ‌نظر ‌مالی و اقتصادی فشار ‌زیادی ‌بر کشورهای تولید ‌کننده نفت از جمله روسیه ‌که بیشتر درآمدهای ‌ارزی شان ‌از فروش نفت است ‌وارد کرد.