اعلام نامزدی مادورو در انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا

نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، رسما از سوی حزب سوسیالیست حاکم نامزد انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام در این کشور معرفی شد که قرار است تا پیش از اواخر آوریل برگزار شود.

دیوسدادو کابلو، فرد شماره دو جناح ریاست جمهوری، جمعه در نشستی سیاسی با حضور مادورو اعلام کرد: «شما رسما نامزد حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا (برای انتخابات ریاست جمهوری) هستید.»

مادورو نیز گفت: «ما به سمت یک پیروزی بزرگ پیش می‌رویم.»

کابلو تأکید کرد: «این منطقی است، قطعا منطقی است که نامزد انقلاب بولیواری برای این انتخابات نیکلاس مادورو باشد. یک برادر، یک رفیق برای هدایت انقلابی بی‌عیب و نقص. ما پیروز خواهیم شد، من شک ندارم.»

رئیس جمهور ونزوئلا، که دوره ریاست جمهوری او ژانویه ۲۰۱۹ به پایان می‌رسد، به همراه حزبش بر همه ارگان‌های حاکم به غیر از پارلمان که در دست مخالفان است، کنترل دارد و ارتش نیز بار دیگر روز جمعه وفاداری خود را به او اعلام کرد.

مجلس مؤسسان ونزوئلا که از اختیارات گسترده برخوردار است و صرفا از هواداران حکومت تشکیل شده است هفته گذشته انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام را تا قبل از اواخر آوریل خواستار شد.

تاریخ دقیق برگزاری این انتخابات هنوز از سوی شورای ملی انتخابات اعلام نشده است.

نامزدی مادورو که ۴۸ ساعت زودتر از موعد مورد انتظار اعلام شد، بار دیگر رقبای او را متعجب کرد و بر مذاکرات جاری بین دولت و مخالفان تأثیرگذار خواهد بود.