تونس: امارات برای ناکامی انقلاب تونس تلاش کرد

العربی الجدید افزود: المرزوقی با اشاره به این که امارات همان طور که در مصر تلاش کرد انقلاب این کشور ناکام بماند ، با هزینه کردن مبالغ کلانی قصد داشت در تونس هم این اتفاق بیفتد ،از مردم این کشور خواست تا هشیار باشند وبه چنین طرح هایی اجازه موفقیت ندهند.

المرزوقی افزود: سال 2019 باید سال پایان یافتن فریب سیاسی و اقتصادی مردم تونس از سوی مسئولین این کشور باشد.

به گفته المرزوقی، القائد باجی السبسی رئیس جمهوری تونس مردم و نخبگان را در عرصه سیاسی فریب داده و در حالی که در ظاهر دشمن حزب النهضه است، اما پشت پرده با آنها ائتلاف کرده است.

وی همچنین افزود: رئیس جمهوری تونس در زمینه اقتصادی نیز مردم را با وعده های انتخاتی فریب داد که هیچ یک از آنها محقق نخواهد شد.

المرزوقی خواستار برکناری 'لطفی براهم ' وزیر کشور تونس شد و افزود: وی با اقدام به شنود مکالمات در کشور قانون اساسی این کشور را نقض کرده است.

احزاب تونس برای انتخابات آینده شهرداری ها در این کشور آماده می شوند که قرار است 6 می 2018 (16 اردیبهشت 97) برگزار شود.

المنتصف المرزوقی رهبر حزب 'گنگره برای جمهوری' نیز سفرهای استانی خود را برای شرکت در انتخابات آینده شهرداری ها آغاز کرده است.

العربی الجدید افزود: نامزدهای حزب 'گنگره برای جمهوری' برای انتخابات شهرداری ها از جوانان ، فعالان تونسی و نامزدهای احزاب 'النهضه' به ریاست 'راشد الغنوشی' و حزب 'الندا' به ریاست القائد باجی السبسی از افراد برجسته و روشنفکران تونسی هستند.