احتمال اقامه دعوی لبنان علیه وزیر عربستان

غسان عویدات، قاضی تحقیقات اولیه شکایت ارائه شده از سوی نبیه عواضه، فعال لبنانی علیه ثامر السبهان، وزیر مشاور عربستان در امور منطقه خلیج فارس را پذیرفت.

 در این شکایت‌نامه عواضه مسئول عربستانی را به ایجاد تنش و جنجال میان گروه‌های لبنانی و دعوت آنها به درگیری و نیز بر هم زدن روابط لبنان با سایر کشورها متهم کرد.

نبیه عواضه، اسیر آزاد شده از زندان‌های رژیم صهیونیستی در اواخر ژانویه گذشته در پی توئیت‌های السبهان که از نظر او بستر لازم برای سفر سعد حریری، نخست وزیر لبنان به ریاض و اجبار او به دادن استعفا را فراهم کرد، علیه این مسئول عربستانی شکایتی را تنظیم کرد.

این فعال لبنانی در شکایت خود تاکید کرد، توئیت‌های السبهان به حاکمیت لبنان ضربه می‌زند و موجب ایجاد تنش‌ها و جنجال‌های فرقه‌ای می‌شوند.

السبهان در نوامبر گذشته اعلام کرد: ریاض هرگز نمی‌پذیرد که لبنان در جنگی علیه‌اش شرکت داشته باشد و عربستان با دولت لبنان به دلیل حزب‌الله به عنوان کشوری که علیه‌اش اعلام جنگ کرده برخورد خواهد کرد.

‌وزیر مشاور عربستان در امور منطقه خلیج فارس در گفتگو با رسانه‌های این کشور مدعی شد، اقدامات "خصمانه" حزب‌الله به منزله اعلام جنگی از سوی لبنان و این حزب علیه عربستان است.

وی با تاکید بر اینکه لبنانی‌ها باید میان صلح و پیوستن به حزب‌الله  یکی را انتخاب کنند، گفت: عربستان از دولت لبنان انتظار دارد که در راستای مقابله با حزب‌الله عمل کند.