زائران پاکستانی انگشت نگاری می‌شوند

سفارت عربستان در اسلام آباد اعلام کرد از 17 بهمن (6 فوریه) تمامی زائران پاکستانی برای دریافت روادید موظف به انگشت نگاری هستند.

در بیانیه این سفارت با اعلام اینکه از این پس برای هیچ زائر پاکستانی، بدون انگشت نگاری ویزا صادر نخواهد شد، آمده است: زائران پاکستانی پیش از مراجعه به مراکز انگشت نگاری وقت قبلی بگیرند تا از بروز مشکلات جلوگیری شود.

سفارت عربستان از ماه نوامبر 2017 انگشت نگاری از زائران پاکستانی را اجباری کرد اما به دلیل اعتراضات مردمی و بروز مشکلات در پروسه صدور ویزا و آماده نبودن شرکتی که کار انگشت نگاری را قرار بود انجام دهد، این اقدام را تا اول ماه ژانویه 2018 لغو کرد. سفارت عربستان در اسلام آباد پس از پایان این مدت، بار دیگر این زمان را برای مدت 30 روز دیگر به تعویق انداخت.

این سفارتخانه اوایل ماه فوریه اعلام کرد انگشت نگاری از زائران پاکستانی را از 17 بهمن (6 فوریه) اجرایی خواهد کرد. این اقدام عربستان با مخالفت بسیاری از مردم و شرکت های گردشگری و زیارتی روبرو شده است.

این موضوع مشکلات زیادی را برای زائران پاکستانی به ویژه روستائیان و افراد ساکن در مناطق دور دست پاکستان که قصد انجام فریضه حج عمره یا تمتع را دارند بوجود آورده است.

براساس آمار سالانه بیش از 2 میلیون شهروند پاکستانی برای انجام فرائض حج عمره و تمتع به عربستان سفر می کنند. دولت عربستان همچنین هزینه صدور ویزا و دریافت عوارض از زائران پاکستانی را افزایش داده است.