عربستان: گذرگاه های یمن باز شد

«ائتلاف عربی» ضد یمن به سرکردگی عربستان سعودی امروز در نشستی خبری مدعی شد که همه ورودی‌های دریایی و زمینی برای ورود کمک‎های بشردوستانه به یمن باز است.

به گزارش شبکه خبری «اسکای نیوز»، ائتلاف سعودی مدعی شد که همه تلاش خود را برای افزایش تعداد استفاده‌کنندگان از کمک‌های بشردوستانه در یمن به کار خواهد گرفت.

 هزار بیمار که نیازمند دریافت درمان در خارج از یمن هستند، نمی‌توانند به دلیل محاصره عربستان، از کشور خارج شوند و به همین دلیل تاکنون 14300 بیمار جان باخته‌اند. این آمار را دو حزب انصارالله و تشکل احزاب اللقاء المشترک یمن در ماه گذشته میلادی اعلام کردند.

ائتلاف سعودی که از آغاز جنگ علیه یمن در ششم فروردین 1394 بیش از 10 هزار انسان را به کام مرگ کشانده، جنبش انصارالله یمن را به نقض حقوق بشر متهم کرد و گفت، حوثی‌ها کودکان را به خدمت می‌گیرند و این نقض حقوق کودکان است.

روز یکشنبه هفتم ژانویه 2018 (17 دی 96) جنبش انصارالله و تشکل «احزاب اللقاء المشترک» در کنفرانسی خبری اعلام کردند که تعداد قربانیان جنگ عربستان سعودی علیه یمن به 36 هزار کشته و مجروح رسیده است. علاوه بر این حدود 250 هزار کودک به دلیل سوءتغذیه که ناشی از محاصره عربستان بر کشور یمن است، طی 1000 روز گذشته جان باخته‌اند.

ائتلاف سعودی همچنین اعلام کرد که برای توقف اقدام انصارالله در به کارگیری نیروی کودک با جامعه جهانی گفت‎وگو خواهد کرد. ائتلاف سعودی اعلام کرد که مراکز انصارالله در نزدیکی مرزهای عربستان را هدف قرار داده است.

ائتلاف سعودی در این کنفرانس خبری به کشتار غیرنظامیان یمنی و بمباران هر روز منازل مسکونی در مناطق مختلف این کشور اشاره ای نکرد.

تجاوزات عربستان سعودی و ائتلاف آن علیه یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، بیش از دو سال و نیم است که ادامه دارد و طی این مدت بیش از 36 هزار نفر از مردم یمن کشته و زخمی شده‌اند.