حزب‌الله عراق: آمریکا ۱۰ پایگاه نظامی در کشور دارد

احمد محیی، سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق از وجود بیش از ۱۰ پایگاه نظامی آمریکایی در خاک این کشور خبر داد که پنج مورد از آنها در کردستان است.

محیی گفت، آمریکایی‌ها فکر احداث پایگاه دیگری در اقلیم کردستان عراق را در سر می‌پرورانند.

وی تصریح کرد، به دلیل پنهان‌کاری دولت، آمار دقیقی از میزان حضور آمریکایی‌ها در عراق یا آمار نهایی از تعداد پایگاه‌های آمریکا در عراق وجود ندارد. تنها اطلاعاتی که در این باره دست است این است که آمریکا پنج پایگاه اصلی از جمله پایگاه «الحبانیه» و «عین اسد» و پنج پایگاه دیگر در کردستان دارد.

این مقام حزب‌الله عراق ادامه داد، آمریکا به حضور نیروهای نظامی خود در عراق اقرار کرده و آنچه تعجب‌برانگیز است، تکذیب این مساله از سوی دولت این کشور است، این در حالی است که واشنگتن و دولت عراق گفته‌اند نیروهای آمریکایی در عراق می‌مانند و باید با گروه‌های مقاومت و در رأس آنها با گردان‌های حزب‌الله مقابله کنند.

گردان‌های حزب‌الله ماه میلادی گذشته هدف‌گیری غیرنظامیان و نیروهای حشد شعبی در ناحیه «البغدادی» واقع در غرب الرمادی توسط جنگنده آمریکا را محکوم کردند و از دولت و پارلمان خواستند در مقابل اقدامات مشکوک آمریکایی‌ها و جنایت اخیرشان در البغدادی صبر آنها را محک نزنند.