معلمان و دانش‌آموزان آمریکایی به برگزاری تظاهرات در شهر پارکلند اقدام کردند

تظاهرکنندگان همچنین با روشن کردن شمع با خانواده های قربانیان این تیراندازی مرگبار ابراز همدردی کردند.

یک دانش آموز 17 ساله این دبیرستان گفت: ناگهان صدای تیراندازی شنیدم و شروع کردم به فریاد زدن.

 یکی دیگر از دانش آموزان هم گفت: ما به سمت سالن اجتماعات رفتیم. یکی از دوستانم هم به گوشه ای از کلاس پناه برد و در آنجا پنهان شد.

این تظاهرات تنها یک روز پس از تیراندازی مرگبار در دبیرستانی در پارکلند فلوریدا رخ داد. روز چهارشنبه یک جوان مسلح وارد دبیرستان «مجاریتی استونمن داگلاس» شد و شروع به تیراندازی کرد. بر اثر وقوع این تیراندازی 17 نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند. بیشتر کشته شدگان و مجروحان از دانش آموزان بودند. پلیس عامل این تیراندازی را که یک جوان 19 ساله بود، بازداشت کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نخستین واکنش رسمی به تیراندازی مرگبار فلوریدا، به موضوع بحث برانگیز سلاح های گرم اشاره ای نکرد. او فقط با ابراز همدردی با خانواده قربانیان این حادثه اعلام کرد که از محل تیراندازی بازدید خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در حساب توییتر خود نوشت: نشانه های زیادی وجود دارد که عامل تیراندازی فلوریدا اختلال روانی داشته و به خاطر رفتارهای بد از مدرسه اخراج شده است. همسایگان او هم می دانستند که او مشکل روانی دارد. باید چنین مواردی را به مسئولان گزارش کرد.

با وجود افزایش تیراندازی های مرگبار در آمریکا، دونالد ترامپ هیچ تلاشی برای محدود کردن کنترل سلاح نکرده است و از زمان رقابت‌های انتخاباتی اعلام کرد که از حامیان حمل سلاح گرم است.