روسیه از آمریکا شکایت کرد

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با یورونیوز گفت: روسیه در حال ارایه شکواییه‌هایی علیه آمریکا بر سر توقیف غیرقانونی اموال دیپلماتیک این کشور است.

وی گفت: «تاسف انگیز است که بیش از یک سال بعد از ریاست جمهوری ترامپ، روابط ما نسبت به دوران دولت دموکرات آمریکا بهبود نیافته است. به یک معنا این روابط بدتر هم شده است.»

لاوروف گفت: توقیف اموال دیپلماتیک روسیه نه تنها با کنوانسیون‌های وین مغایرت دارد بلکه خلاف همه اصول زیربنایی قانون اساسی و جامعه آمریکا خصوصا اصل عدم نقض اموال خصوصی است. وی افزود این اصل اکنون نقض شده و روسیه در حال اقامه شکواییه‌هایی در آمریکاست.

راهبرد آمریکا در سوریه، حفظ حضور نظامی خود در این کشور برای همیشه است

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه مصاحبه با یورونیوز گفت: ترکیه بار‌ها گفته است تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا مانع از افتادن کنترل مرز‌های سوریه و ترکیه به دست کرد‌ها شود.

وی افزود: «آمریکا به رغم این مساله شدیدا در حال ارایه تسلیحات به واحد‌های کرد است و کاملا موضع ترکیه را نادیده می‌گیرد. آمریکا از همان آغاز فعالیت در سوریه با سرمایه گذاری بر روی کرد‌ها اعتراضات ترکیه را نادیده گرفته است.»

لاوروف گفت: عملیات ترکیه در عفرین چندان برای وی تعجب انگیز نبوده است. وی افزود آمریکا راهبردی در سوریه دارد و آن حفظ حضور نظامی خود در این کشور برای همیشه است.

وی گفت: آمریکایی‌ها بر خلاف وعده‌های قبلی خود در حال اجرای همان کاری در سوریه هستند که در عراق و افغانستان اجرا کردند.