تظاهرات آلمانی ها در اعتراض به برگزاری نشست امنیتی مونیخ

به گزارش رسانه‌های محلی شهر مونیخ روز شنبه در حدود 2 هزار و 200 نفر در تظاهراتی علیه کنفرانس امنیتی مونیخ که در آلمان در جریان است، شرکت کردند.

رسانه‌های آلمان گزارش دادند شرکت‌کنندگان در این تظاهرات شعارهای «نه به جنگ»، «ناتو را منحل کنید»، «جنگ پیروزی ندارد» سر می‌دادند.

سازمان‌دهندگان این تظاهرات بیش از 100 گروه تظاهرکننده را از سراسر آلمان برای شرکت در این تظاهرات گرد آوردند. فعالان کُرد نیز در اعتراض به حضور فعلی نظامیان ترکیه در منطقه عفرین سوریه تحت کنترل کردها به تظاهرکنندگان پیوستند.

پلیس آلمان اعلام کرد این تظاهرات به طور مسالمت‌آمیز برگزار شد و تاکید کرد که هیچ گونه حادثه خاصی در طی این تظاهرات رخ نداد.

پنجاه و چهارمین کنفرانس امنیتی مونیخ از روز جمعه تا یکشنبه در مونیخ آلمان برگزار می‌شود و بیش از 30 تن از مقامات و دولت‌ها و بیش از 100 وزیر کابینه از کشورهای مختلف در آن حضور پیدا کردند.

در اولین دهه از آغاز به کار این کنفرانس، که از سال 1963 میلادی پایه‌گذاری شد، به عنوان «جلسه خانوادگی ترانس آتلانتیک» شناخته می‌شد؛ زیرا در آن متحدان سازمان پیمان تلانتیک شمالی (ناتو) در آن کنفرانس دورهم جمع شدند.

طی دهه‌های گذشته کنفرانس امنیتی مونیخ به نشستی مستقل برای سیاستگذاران و کارشناسان بوده تا در آنجا به بحث و گفتگو درباره مسائل امنیت بین‌المللی بپردازند.