اعتراض بازماندگان تیراندازی فلوریدا به کنگره

 تعدادی از دانش آموزان بازمانده از حادثه تیراندازی خونین در دبیرستانی در پارکلند فلوریدا قصد ندارند تا زمانی که کنگره آمریکا محدودیت هایی را برای کنترل حمل سلاح اعمال نکرده است، به مدرسه بازگردند.

یکی از دانش آموزان این مدرسه به نام «الکس ویند» در گفتگو با واشنگتن پست اعلام کرد که به همراه دیگر دانش آموزان یک گروه به نام «دیگر حادثه مدرسه ام اس دی تکرار نشود» تشکیل داده اند تا از کنگره این کشور بخواهند تصمیمی برای کنترل آزادی حمل سلاح بگیرند.

وی افزود: تا زمانی که محدودیت هایی روی کنترل حمل سلاح اعمال نشود، به مدرسه بازنمی‌گردیم. این ارتباطی به سیاست ندارد، بلکه به قربانیان ارتباط دارد. ما اجازه نمی دهیم که هیچ کاری برای آن 17 نفری که در این تیراندازی کشته شدند، انجام نشود. اگر آنها هیچ تصمیمی نگیرند، ما به مدرسه بازنمی‌گردیم.

او در ادامه گفت: ما چگونه باید احساس امنیت کنیم؟ اگر دوباره چنین اتفاقی بیفتد چه می شود؟ اگر این اتفاق در هر مدرسه دیگری بیفتد چه می شود؟ اگر هیچ تدبیری صورت نگیرد، ما چگونه احساس امنیت کنیم؟

تیراندازی مرگباری که چهارشنبه در دبیرستان «مجاریتی استونمن دوگلاس» در پارکلند فلوریدا رخ داد، منجر به کشته شدن 17 نفر و مجروح شدن دهها نفر دیگر شد. پلیس عامل این تیراندازی را که یک جوان 19 ساله بود بازداشت کرد. وی پیشتر از همین مدرسه اخراج شده بود.

از زمان وقوع این حادثه خونین، دانش آموزان این دبیرستان و حتی والدین آنها بارها با برگزاری تظاهرات خواهان اعمال محدودیت هایی در آزادی حمل سلاح شدند. دانش آموزان همچنین قرار است در ماه های مارس و آوریل هم چندین تظاهرات در اعتراض به آزادی حمل سلاح برگزار کنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از زمان ورود به عرصه انتخابات، از حامیان آزادی حمل سلاح بوده است. وی حتی یکی از قوانینی که باراک اوباما (رئیس‌جمهور پیشین آمریکا) برای محدود کردن آزادی حمل سلاح وضع کرده بود را هم در دوره ریاست جمهوری‌اش لغو کرد. بر اساس آن قانون، افرادی که با مشکلات روانی مواجه بودند، به سختی می توانستند از فروشگاه ها اسلحه خریداری کنند. این درحالی است که ترامپ چنین قانونی را لغو کرد.